برندسازی گوهرسنگ ها در دستور کار ایمیدرو
مجری طرح گوهرسنگ اعلام کرد: برندسازی مهارت آموزان و گوهرسنگ ها از طریق برنامه ها و اقدامات انجام شده در صنعت گوهرسنگ کشور در دستور کار ایمیدرو است.
مجری طرح گوهرسنگ اعلام کرد: برندسازی مهارت آموزان و گوهرسنگ ها از طریق برنامه ها و اقدامات انجام شده در صنعت گوهرسنگ کشور در دستور کار ایمیدرو است.
ابومحمد هاشمی افزود: در راستای اجرای مفاد سند ملی گوهرسنگ کشور، پروژه ای تحت عنوان طرح توسعه صنعت گوهرسنگ زیر مجموعه ایمیدرو تشکیل شد. این سند مجموعه ای به هم پیوسته از اکتشاف گوهرسنگ تا افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی را شامل می شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در صنعت گوهرسنگ ادامه داد: در 11 استان در حوزه گوهرسنگ عملیات اکتشاف انجام شده است که نتایج آن در اختیار وزارت صمت قرار گرفت.
به گفته وی، در این زمینه از شورای عالی معادن مصوبه ای دریافت شد که دارندگان زنجیره های ارزش در استان ها بتوانند فعالیت های اکتشافی داشته باشند.
مجری طرح گوهرسنگ گفت: در حوزه آموزش نیز ایمیدرو با سازمان فنی و حرفه ای کشور قراردادی به امضا رساند و برخی آموزشگاه ها در نقاط مختلف کشور به دستگاه های تراش زاویه مجهز شد که با حمایت ایمیدرو و از محل منابع مسوولیت اجتماعی شرکت ها، تامین شده است.
هاشمی افزود: سال گذشته نخستین دوره مسابقات ملی مهارت گوهرتراشی در فردوس خراسان جنوبی و امسال نیز دومین دوره آن در کرمان در 5 رشته برگزار شد که مجموعه این فعالیت ها زمینه برندسازی افراد در حوزه های تراش و برندسازی گوهرسنگ های ایرانی همچون فیروزه شد.
مجری طرح گوهرسنگ عنوان کرد: این فعالیت ها منجر به معرفی نیروی آماده به کار مستعد و آموزش دیده می شود که می تواند در این صنعت به کار گرفته شوند و همزمان زمینه ای برای ورود به بازارهای جهانی پیدا کنند.
وی افزود: گردش مالی گوهرسنگ ها و جواهرات در دنیا سالانه حدود 1200 میلیارد دلار است که سهم ایران در آن بسیار ناچیز است. بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده در این صنعت سهم 2 درصدی ایران تا سال 1410 هدفگذاری شده است.
هاشمی تاکید کرد: زیرساخت های مناسبی در ایمیدرو ایجاد شده است تا بتوانیم بازار هدف متمرکزی در حوزه گوهرسنگ ها داشته باشیم.