بازار سیمان در خراسان شمالی از تب و تاب افتاد

بازار سیمان در خراسان شمالی از تب و تاب افتاد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بازار سیمان در استان روزهای اخیر از تب و تاب افتاده و وضعیت تامین این محصول بهبود یافته است.

به گزارش معدن نیوز -معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بازار سیمان در استان روزهای اخیر از تب و تاب افتاده و وضعیت تامین این محصول بهبود یافته است.

مهرداد داودزاده اظهار کرد: اکنون روزانه سه هزار تن سیمان در بازار استان توزیع می شود که این رقم، یکهزار تن بیش از نیاز روزهای معمول است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود تولید سیمان در کارخانه سیمان بجنورد و افزایش میزان تقاضا برای این محصول، سبب ایجاد التهاب در بازار شد اما اکنون این مشکل تا حد قابل توجهی برطرف شده است.

داودزاده خاطرنشان کرد: ناترازی برق سبب قطع برق کارخانه سیمان و کاهش میزان تولید در این واحد صنعتی شد، کاهش عرضه این محصول و وجود تقاضاهای کاذب سبب مشکل در تامین سیمان در خراسان شمالی شد.

وی درباره خروج سیمان از استان خاطرنشان کرد: خروج سیمان از استان ممنوع نشده است اما نظارت ها و رصد بازار تشدید یافته است و بر این اساس سیمان توزیع شده در هر شهرستان باید در همان شهرستان مصرف شود و خروج آن به سایر مقاصد تخلف محسوب شده و با آن برخورد می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه میزان تولید در کارخانه سیمان بجنورد روزانه ۱۰ هزار تن است گفت: محدودیت میزان مصرف برق در کارخانه سیمان از نیمه تیرماه امسال اعمال شده و بر این اساس میزان تولید نیز به روزانه چهار هزار تا پنج هزار تن کاهش یافته است.

منبع: ایرنا