معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در گردهمايي معاونان صنايع کوچک و شرکت شهرک هاي صنعتي ايران خواستار شد:

اجراي 45 برنامه راهبردي سياست هاي اقتصاد مقاومتي با همکاري شرکت هاي استاني

اجراي 45 برنامه راهبردي سياست هاي اقتصاد مقاومتي با همکاري شرکت هاي استاني

پايگاه خبري معدن نيوز -معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در گردهمايي معاونان صنايع کوچک و شرکت شهرک هاي صنعتي ايران از اجراي 45 برنامه راهبردي سياست هاي اقتصاد مقاومتي با همکاري شرکت هاي استاني خبر داد.

به گزارش معدن نيوز معاون وزير صنعت ، معدن وتجارت در جمع معاونان صنايع کوچک شرکت شهرک هاي صنعتي سراسر کشور با اشاره به تبريک اعياد شعبانيه و گراميداشت روز کارگر و معلم، اظهارکرد: با يد با همکاري شرکت هاي استاني ، تحقق 45 برنامه راهبردي سياست هاي اقتصاد مقاومتي  که  به وزارت صنعت،معدن وتجارت ابلاغ شده و در راستاي ماموريت ها و اهداف سازمان قرار دارد را با جديت پيگيري مي نماييم.
علي يزداني با اشاره به سياست هاي اقتصاد مقاومتي امسال گفت: 45 برنامه اين سياست ها بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است. بسته رونق توليد و اشتغال (با 19 وظيفه مستقيم بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت)، بسته تامين مالي و سرمايه گذاري (با يک وظيفه مستقيم بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت) ، در بسته جذب، توسعه و تعميق تکنولوژي (با 4 وظيفه مستقيم بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت)، بسته توسعه صادرات غير نفتي و مديريت هدفمند واردات(با 2 برنامه مستقيم و15 برنامه مشترک برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت)، بسته اشتغال و توانمند سازي نيروي کار(با3 وظيفه مستقيم بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت) موضوعات مشخصي به سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي واگذار شده است که  برنامه هاي اجرايي آنها تهيه و ارسال شده است که پس از تاييد ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي براي اجرا، ابلاغ خواهد شد.
 مديرعامل سازمان صنايع کوچک وشهرکهاي صنعتي ايران با بيان اينکه متاسفانه سعي بر آن است بر خلاف عزت ملي نقش دولت را کمرنگ جلوه دهند، اين درحالي است که در سراسر کشور اقدامات مناسبي توسط دولتمردان انجام شده است، ادامه داد: امروز پروژه اي در شهرک صنعتي اشتهارد و با فعاليت ماشين سازي افتتاح مي شود که ساخت و راه اندازي آن  بيش از يک سال   زمان برده و با سرمايه گذاري شرکت معروف ايتاليايي است که بعد از برجام به کشور و در حوزه فولاد بازگشته است. ساير پروژه هاي ملي نيز در برجام افتتاح شده يا در حال افتتاح است. حال آنکه برخي تلاش دارند آنگونه نشان دهند که هيچ اتفاقي در کشور نيافتاده است.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه در استان البرز فقط 3 شهرک صنعتي وجود داشت اما در سال قبل 6 شهرک و ناحيه صنعتي مصوب به اين استان اضافه شد، افزود: فقط در شهرک صنعتي اشتهارد براي توسعه شهرک فعلي و ايجاد شهرک جديد اقدام شد. همچنين عمليات اجرايي شهرک صنعتي نجم آباد با وسعت 500 هکتار آغاز خواهد شد.
يزداني با تاکيد بر اينکه هر فرد در حوزه خود بايد تلاش کند و آنچه در سال هاي فعاليت دولت يازدهم اتفاق افتاده است بازگو شود، گفت: يک هفتم از رقم بودجه کشور سهم يارانه سلامت است و اين همان رفتن پول بر سفره ايرانيان است. همانطور که در دو سال گذشته تراز تجاري کشور مثبت بوده است در سال گذشته 24 هزار بنگاه کوچک 17 هزار ميليارد تومان تسهيلات دريافت کرده اند و اثرات آن قابل رهگيري است.   
معاون وزير صنعت ، معدن وتجارت در پايان سياست ها و برنامه هاي راهبردي سازمان تشريح وضمن تاکيد بر آموزش واحدهاي صنعتي  وارتقاء سطح توانمندي آن ها متناسب با علم نوين خواستار عزم همگاني  براي ايجاد رونق در فضاي کسب وکار  شد.
همچنين در اين گردهمايي يک روزه  غلامرضا سليماني عضو هيات مديره و معاون صنايع کوچک  سازمان نيز بهبود فضاي کسب وکار در کشور را مستلزم همکاري مشترک دولت و تشکلهاي خصوصي برشمرد و گفت: توسعه اقتصادي در کشور نيازمند شناسايي پتانسيل هاي موجود در هر منطقه  واجراي سياست ها متناسب با ويژگيهاي  آن منطقه مي باشد.
سليماني تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي در کشور را از ديگر برنامه هاي اصلي اين مجموعه عنوان کرد و گفت: مي توان در هرمنطقه براساس وضعيت کسب وکار ، موقعيت جغرافيايي  و… سند توسعه طراحي کرد ، در چنين شرايطي  ايجاد رونق در استان ها و بهبود فضاي توليد عملياتي تر محق خواهد شد.
وي همچنين آموزش و توانمند سازي نيروهاي انساني  مستقر در شرکت هاي استاني و همچنين واحدهاي صنعتي را از ديگر ملزومات توسعه  اقتصادي در کشور  توصيف کرد و افزود: همه ما بايد همگام  با علم ‌و تکنولوژي روز دنيا حرکت نماييم  در غير اينصورت  نخواهيم توانست  در سطح بين المللي پيشرفت نماييم و عقب خواهيم ماند.
معاون صنايع کوچک سازمان همچنين سياست هاي اين مجموعه در سال جاري را تشريح و خواستار همکاري همه جانبه همه معاونان شرکت شهرکهاي صنعتي استاني در اين راستا شد.
توسعه خوشه هاي کسب وکار،کنسرسيوم هاي صادراتي ، حمايت از صنايع کوچک  ، ارتقا بهره وري و… از جمله موضوعاتي بود که در اين گردهمايي به آن پرداخته شد.