نوسازي ناوگان حملونقل ريلي ذوب آهن اصفهان
پایگاه خبری معدن نیوز -ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن اصفهان با بهرهبرداری از 5 دستگاه لکوموتیو مانوری با ظرفیت 1200 اسب بخار، نوسازی شد.
به گزارش معدن نیوز -ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن اصفهان با بهرهبرداری از ۵ دستگاه لکوموتیو مانوری با ظرفیت ۱۲۰۰ اسب بخار، نوسازی شد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در آیین آغاز بهرهبرداری از این لکوموتیوها با حضور هیات مدیره و جمعی از مسئولین این شرکت گفت: سرعت حمل و نقل یک شاخص کلیدی در بهرهوری است که تامین این لکوموتیوها میتواند این شاخص را در ذوب آهن ارتقا دهد.
ایرج رخصتی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن در حال تحول است افزود: این لکوموتیوها مربوط به یک برند معتبر جهانی هستند و در ارتقاء بهره وری حمل و نقل شرکت تاثیر بسیاری دارند. این تکنولوژی به همراه دانش آن به کار گرفته شده است و منطبق با سیستم حمل و نقل ریلی ذوب آهن است.
وی با بیان اینکه در زمینه تعمیرات لکوموتیوها، آمادگی ارائه خدمت به راه آهن جمهوری اسلامی را نیز داریم، اظهار داشت: در همه بخشهای ذوب آهن اصفهان شاهد مدرنیزاسیون هستیم و از بالاترین سطوح تکنولوژی استفاده می کنیم و لذا نباید تصور شود که این صنعت به دلیل قدمت نیم قرنی، از تجهیزات قدیمی استفاده می کند
معاون خرید ذوب آهن اصفهان نیز دراین خصوص گفت: تامین این لکوموتیوها برای تسریع در جریان ورود مواد اولیه، تخلیه ایستگاه زرین شهر و بازگرداندن واگن های خالی به مبادی جهت بارگیری و در نتیجه تسریع در سیر بازرگانی شرکت های حمل و نقل ریلی جهت تامین مواد اولیه ذوب آهن صورت گرفت که یک اقدام بزرگ محسوب می شود.
محمد جعفر صالحی افزود: تلاش می کنیم این نوسازی تداوم داشته باشد تا در چرخه حمل و نقل ریلی کشور نیز تاثیرگذار باشیم.
وی اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان در سال حدود ۷ میلیون تن حمل و نقل ریلی دارد که ۵ میلیون تن آن مربوط به مواد اولیه است و ۲ میلیون تن آن مربوط به محصول است. در واقع ۷۵ درصد حمل و نقل مواد اولیه و ۲۵ درصد حمل و نقل محصولات ذوب آهن اصفهان به صورت ریلی انجام می شود.
مدیر راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان نیز گفت: وظیفه اصلی ناوگان حمل و نقلی ریلی ذوب آهن جابه جایی محصولات تولیدی، چدن، سرباره و ورود مواد اولیه به کارخانه است که همگی از کالاهای خطرناک در حمل و نقل ریلی محسوب می شوند.
حامد محمدی افزود: حمل و نقل ریلی ذوب آهن طول خطی حدود ۱۳۷ کیلومتر و ۳۰۷ سوزن دارد که تجمع این حجم تجهیزات در یک فضای محدود نشان دهنده قدرت این مجموعه میباشد.
وی افزود: سالها بود که حمل ونقل ریلی ذوب آهن نیازمند تزریق خون تازه در رگها بود که تامین این لکوموتیوها این نیاز را رفع کرد.
مدیر راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان گفت: این لکوموتیوها برای شرایط آب وهوایی ایران طراحی شدند، توانمندی مناسب جهت انجام مانورهای سنگین و نیمه سنگین دارند و به لحاظ فنی، کارشناسان ذوب آهن آشنایی کافی با آنها دارند و برای تعمیر و نگهداری آنها نیز مشکلی نخواهند داشت.
وی افزود: با وجود ۵ دستگاه لکوموتیو جدید فرصت مناسبی جهت برنامهریزی تعمیرات اساسی دیگر لکوموتیوها فراهم خواهد شد.