با حکم خرمی‌شاد؛

عظمایی مدیر جدید مجتمع مس سونگون شد

پایگاه خبری معدن نیوز -طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، محمدجعفر عظمایی به عنوان مدیر جدید مجتمع مس سونگون معرفی شد.

چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -قرارداد خرید۱۰ دستگاه لکوموتیو سنگین باری MAP۳۰ با توان ۴۰۰۰ اسب بخار میان شرکت زیر مجموعه هلدینگ چادرملو و شرکت لکوموتیوسازی مپنا امضاء شد.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه:

فولاد مبارکه بیش از ۸۵ درصد از سود سهامداران عدالت خود را پرداخت کرده است

پایگاه خبری معدن نیوز -مهدی کویتی معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه گفت: به دلیل اهمیت سود سهامداران عدالت، پرداخت این بخش از سود نیز از اولویت خاصی برای مدیریت فولاد برخوردار است و به همین دلیل تا کنون بیش از ۸۵ درصد از مبلغ ان به حساب شرکت سپرده گذرای مرکزی واریز شده و تا فرصت باقی مانده نیز کل این بدهی تسویه خواهد شد.

حمیدیان مطرح کرد:

اجرای طرح‌های توسعه‌ای سنگ‌آهن مرکزی ایران با جدیت پیگیری می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران آغاز ساخت کارخانه آهن اسفنجی را یکی از مهمترین دستاوردهای شرکت در سال جاری عنوان کرد و گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این پروژه بزرگ را زودتر از موعد مقرر به مردم تحویل دهیم.

معدن‌نیوز گزارش می‌دهد:

در مجمع "کگهر" ۳۲۰ تومان به ازای هر سهم تقسیم شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مجمع عمومی عادی سالانه شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین "کگهر" امروز ۲۶ اسفندماه برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار شد. این مجمع با حضور ۹۲.۷۱ درصدی سهامداران رسمیت یافت.

افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان تصویب شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مجمع عمومی فوق‌العاده ذوب آهن اصفهان جمعه ۲۵ اسفند ماه با حضور نمایندگان سهامداران عمده، نماینده سازمان بورس، نماینده سازمان خصوصی سازی، هیات مدیره ذوب آهن اصفهان و جمعی از سهامداران حقیقی به منظور افزایش سرمایه از طریق مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها (طبقه زمین) برگزار شد که این موضوع به تصویب رسید.

مروری بر مهم‌ترین اخبار معدن و صنایع معدنی در هفته‌ای که گذشت؛

کمبود ماشین‌آلات معدنی، بهانه یا خطری جدی؟

پایگاه خبری معدن نیوز -در طول هفته‌های اخیر اعتراض فعالان بخش معدن و صنایع معدنی نسبت به کمبود تجهیزات حفاری و اکتشاف و استخراج شدت گرفته است. تمرکز سیاست‌گذاران بر استفاده از توان داخلی برای تامین این نیاز به اعتراض بیشتر فعالان بخش معدن منتهی شده است؛ چراکه معتقد هستند این تجهیزات داخلی نیز عموما وارداتی هستند و از کیفیت لازم برای رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی، برخوردار نیستند. فارغ از آنکه هربخش چه میزان اطلاعات صحیح می‌دهد باید اقرار کرد بخش معدن ما درگیر نبود استراتژی و تصمیم‌گیری واحد شده و هم‌زمان کشورهای همسایه در حال گرفتن گوی سبقت از ما هستند. درواقع آینده فعالیت در حوزه معدن به شدت تهدید می‌شود.

بازدید مدیرعامل چادرملو از ۲ پروژه بزرگ صنعتی این شرکت

پایگاه خبری معدن نیوز -طاهرزاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از روند اجرایی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن و مجتمع فروآلیاژهای این شرکت در بهاباد بازدید کرد.

درخشش شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی

پایگاه خبری معدن نیوز -در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی، دو طرح نوآورانه شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر به عنوان طرح های برتر توسط هیات داوران انتخاب شد و با کسب رتبه برتر و اهدای تندیس این جشنواره ملی، مورد تجلیل قرار گرفت.

تندیس زرین نوآوری برتر ایرانی به شرکت فولاد خوزستان تعلق گرفت

پایگاه خبری معدن نیوز -کامران طاهر مدیر تحقیقات و تکنولوژی شرکت فولاد خوزستان گفت: در مراسمی به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف، تندیس نوآوری برتر ایرانی به نماینده شرکت فولاد خوزستان تقدیم شد و عماد مزینی رئیس تحقیق و توسعه به نمایندگی از این شرکت روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه سال جاری این تندیس را دریافت نمود.

رشد ۱۲‌درصدی صادرات معدنی

پایگاه خبری معدن نیوز -بررسی صادرات، واردات و تراز تجاری به تفکیک بخش‌های عمده طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ حاکی از آن است که تراز تجاری مثبت بخش معدن به لحاظ وزنی و ارزشی است. براساس آمار۱۰ ماهه ۱۴۰۲، صادرات بخش معدن ۱۱۰۶۵‌میلیون دلار به وزن ۵۲۳۸۴‌هزار‌تن بوده‌است. واردات نیز طی این مدت ۵۵۸۷‌میلیون دلار به وزن ۴۰۵۶‌هزار‌تن بوده‌است. براین اساس تراز تجاری بخش معدن د ر۱۰ ماهه امسال، ۵۴۷۸‌میلیون دلار و به لحاظ وزنی ۴۸۳۲۸‌هزار‌تن و مثبت است.

کسب تندیس طلایی جشنواره نوآوری برتر ایران توسط ذوب آهن اصفهان

پایگاه خبری معدن نیوز -آیین اختتامیه جشنواره نوآوری برتر ایرانی با حضور سیدعباس موسوی رییس دانشگاه صنعتی شریف، هادی اسدی رییس کمیته اجرایی جشنواره نوآوری برتر ایرانی، ناطق رییس کمیته ارزیابی این جشنواره و مدیران تحقیق و توسعه شرکت های مختلف با هدف توسعه اقتصاد ملی و حمایت از نوآوری‌های داخلی، دوشنبه بیست و یکم اسفندماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی؛

تندیس زرین طرح برتر به شرکت فولاد هرمزگان رسید

پایگاه خبری معدن نیوز -در فرایند ارزیابی هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی، طرح «تیغه سکسیونر ترانس کوره» از شرکت فولاد هرمزگان با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و کسب امتیاز لازم، به عنوان نوآوری برتر ایرانی در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

تفاهم‌نامه تامین مسکن کارکنان فولاد هرمزگان امضا شد

پایگاه خبری معدن نیوز -به منظور تامین مسکن کارکنان و کارگران شرکت فولاد هرمزگان، تفاهم‌نامه همکاری با حضور مدیرعامل شرکت و معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به امضا رسید.

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت گل‌گهر برگزار شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر روز شنبه ۱۹ اسفندماه، با حضور بیش از ۸۵ درصد سهامداران در سالن الغدیر مرکز همایش‌های وزارت کشور، به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

ایمپاسکو نشان سیمین روابط عمومی سرآمد دریافت کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -در دهمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران، روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تندیس سیمین سرآمدی دریافت کرد.

تقدیر از فولاد هرمزگان به عنوان «مودی خوش‌حساب مالیاتی کشور»

پایگاه خبری معدن نیوز -سیزدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد و در میان شرکت‌های فولادی کشور از شرکت فولاد هرمزگان به عنوان «مودی خوش‌حساب مالیاتی کشور» تقدیر به عمل آمد.

در بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی و سومین جشنواره مردم‌داری؛

فولاد هرمزگان تندیس و جایزه مدیریت رویداد را دریافت کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی و سومین جشنواره مردم‌داری با حضور خبرگان و شرکت‌های برتر حوزه روابط عمومی برگزار شد و از فولاد هرمزگان در حوزه مدیریت رویداد تقدیر به عمل آمد.

نگاهی به مهم‌ترین اخبار معدن و صنایع معدنی در هفته‌ای که گذشت؛

دولت از موضع دریافت عوارض صادراتی، پایین آمد؟

پایگاه خبری معدن نیوز -دریافت عوارض صادراتی از محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در طول نزدیک به یک سال اخیر به چالشی جدی برای فعالان بخش معدن و صنایع معدنی بدل شده و در برهه‌های مختلف روند تولید و تجارت آنها را تحت تاثیر منفی قرار داده است. حال در روزهای پایانی سال دولت اقدام به اصلاح نرخ‌های قبلی یاد شده کرده است. با نگاه کلی به فرآیند وضع و اصلاح این عوارض صادراتی می‌توان این‌طور ادعا کرد که تصمیمات اثرگذار بر عملکرد صنایع، در اشتباه‌ترین حالت ممکن اخذ می‌شود و لطمات جدی را به صنایع تحمیل می‌کند.

در بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران؛

شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر تندیس و جایزه «مدیریت پایداری» را دریافت کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ و سومین جشنواره مردم‌داری ایران، تندیس و جایزه ویژه «مدیریت پایداری» را دریافت کرد

در بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران؛

اهدای مدال مدیریت روابط عمومی برتر به شرکت ملی صنایع مس ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -حمید علی‌آبادیان، مشاور مدیرعامل و مدیرگروه روابط‌عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، در بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران که روز چهارشنبه ۹ اسفند برگزار شد، موفق به کسب مدال مدیریت برتر روابط‌عمومی شد.

در بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ و سومین جشنواره مردم‌داری ایران؛

روابط عمومی فولاد مبارکه تندیس و جایزه ویژه «مدیریت روابط رسانه‌ای» را دریافت کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -روابط عمومی فولاد مبارکه در بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ و سومین جشنواره مردم‌داری ایران تندیس و جایزه ویژه «مدیریت روابط رسانه‌ای» را دریافت کرد.

عوارض صادرات زنجیره فولاد اصلاح شد

پایگاه خبری معدن نیوز -هیئت دولت در جلسه امروز خود (چهارشنبه ۹ اسفند ماه)، نرخ عوارض صادراتی برخی کالاها از جمله محصولات زنجیره فولاد را اصلاح کرد؛ در این راستا، معاون اول رئیس جمهور، اصلاحیه این مصوبه و جدول نرخ عوارض صادراتی انواع کالاهای خام و نیمه خام معدنی را به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه ابلاغ کرد که بر اساس آن نرخ عوارض صادرات کالاهای خام و نیم‌خام کاهش یافته است.

تداوم افزایش درآمد عملیاتی شرکت معدنی‌ و صنعتی گل‌گهر

پایگاه خبری معدن نیوز -درآمد ‌عملیاتی شرکت معدنی‌ و‌ صنعتی گل‌گهر (کگل) در دوره یازده ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ با ۶۶ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل، به ۵۸۵ هزار میلیارد ریال رسید.

افزایش سرمایه ده هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی «ومعادن» به تصویب رسید

پایگاه خبری معدن نیوز -مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با حضور ۸۰.۳۳ درصد سهامداران، ساعت ۹ صبح امروز، چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲، در محل هتل لاله تهران برگزار شد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد