سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل وزارت صمت منصوب شد

پایگاه خبری معدن نیوز -وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی «احمد آقایی» را به عنوان سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی

پایگاه خبری معدن نیوز -براساس اعلام گمرک، در ۱۱ ماه امسال درآمد صادراتی از کالاهای غیر نفتی ۸.۸۷ درصد کاهش داشته و ارزش واردات کشور ۱۱.۱۱ درصد بیشتر شد است. همچنین چین بزرگ‌ترین مقصد صادرات و امارات متحده عربی بزرگ‌ترین مبدا واردات بخش غیر نفتی به کشور بوده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک اعلام کرد؛

اعلام شرایط سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی انرژی خورشیدی

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: شرایط سرمایه گذاری در ایجاد شهرک‌های صنعتی انرژی خورشیدی در ۷ استان و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی فراهم شده است.

ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شد

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات، اصلاحاتی در زمینه ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱ صورت گرفت.

توان تولید و صادرات کشور افزایش یابد

پایگاه خبری معدن نیوز -فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی در آخرین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران در سال ۱۴۰۲ گرد هم آمده و با طرح مشکلات در حوزه‌های مختلف راهکارها و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری افغانستان در چابهار

پایگاه خبری معدن نیوز -رییس ترانزیت بین الملل وزارت صنعت و تجارت افغانستان گفت: برای رفع موانع و بررسی مشکلات پیش روی تجار و سرمایه‌گذاران به چابهار سفر کرده‌ایم تا با تفاهم در جهت توسعه روابط تجاری ایران و افغانستان گام‌های مثبت را برداریم.

۸۴ درصد تجارت خارجی ایران با ۱۰ کشور انجام می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -طبق اعلام گمرک ایران، چین، امارات متحده عربی، ترکیه، عراق، هند، پاکستان، فدراسیون روسیه، عمان، آلمان و افغانستان ۸۴ درصد از ارزش کل مبادلات تجاری کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

اختصاص ۴ میلیارد یورو یارانه کربن‌زدایی برای صنعت آلمان

پایگاه خبری معدن نیوز -دولت آلمان حدود ۴ میلیارد یورو (۴.۳۱ میلیارد دلار) یارانه برای حمایت از سوئیچ شرکت‌های انرژی‌بر به تولید سبز، اختصاص خواهد داد.

معاون اول رییس جمهور:

تعامل بخش خصوصی و دولت یکی از نیازهای مهم و ضروری کشور است

پایگاه خبری معدن نیوز - معاون اول رییس جمهور در دیدار با جمعی از کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی، یکی از مهمترین مسائل و موانع پیش روی توسعه کشور را کمرنگ بودن نقش این بخش در اقتصاد کشور برشمرد.

بررسی اوضاع اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -روندهای مختلفی بر اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۴ تأثیرگذار است که هرکدام می‌توانند تغییراتی شگرف در دنیا ایجاد کنند. به همین منظور لازم است که خود را برای هر احتمالی آماده کنیم. امنیت اقتصادی جهان در ۲۰۲۴ میلادی در خطری جدی قرار دارد. بیش از نیمی از اقتصاددانان ارشد حاضر در نشست امنیت اقتصادی داووس (Davos) اعتقاد دارند که اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ ضعیف می‌شود و از هر ۱۰ نفر، هفت نفر بر این باورند که سرعت فروپاشی ژئواکونومیک در این سال افزایش خواهد یافت.

بزرگترین اقتصادهای جهان در سال ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، انتظار می‌رود رشد اقتصادی جهانی که ۳.۱ درصد در سال ۲۰۲۳ برآورد شده بود، در سال ۲۰۲۴ در سطح ۳.۱ درصد باقی بماند. اگر چه این رشد پیش‌بینی شده بالاتر از آخرین پیش‌بینی انجام شده در اکتبر ۲۰۲۳ است، اما همچنان کمتر از میانگین تاریخی سالانه ۳.۸ درصد است.

عباس علی آبادی مطرح کرد:

۳ برنامه وزارت صمت برای آینده

پایگاه خبری معدن نیوز -وزیر صنعت، معدن و تجارت اجرای پروژه‌های ثروت آفرین و طرح‌های اشتغال‌زا را از جمله برنامه‌های آینده وزارتخانه عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای این برنامه‌ها کارگروه‌هایی تشکیل می‌شود که در نهایت این طرح‌ها منجر به تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر خواهد شد.

رشد حجم سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از امضای ۹ قرارداد جدید سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری صورت‌ گرفته، پنج برابر میزان هدف‌گذاری ما بوده است.

سهم ۶۰ درصدی ۱۰۰ شرکت از صادرات غیرنفتی کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -گمرک ایران آمار عملکرد ۱۰۰ صادرکننده و واردکننده اول کشور در حوزه تجارت خارجی را طی ۱۰ ماهه سال جاری اعلام کرد که بر اساس آن ۶۰ درصد صادرات توسط ۱۰۰ صادرکننده اول انجام شده و ۱۰۰ واردکننده اول کشور حقوقی‌ها بوده‌اند.

مرکز ارائه خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر راه‌اندازی شد

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان و تأمین‌کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتکا) گفت: مرکز خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر این انجمن باهدف تسهیل و تسریع در کار احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر امروز راه‌اندازی شد.

یانات رهبر انقلاب در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی

پایگاه خبری معدن نیوز -حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۰ بهمن ماه با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دیدار کرد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

افزایش گازرسانی به صنایعی سیمانی، فولادی و پتروشیمی‌ها

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش خیره‌کننده تحویل گاز به نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و صنایع فولاد و سیمان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

۱۰۰ شرکت برتر در کشور موتور محرک اقتصاد هستند

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان اینکه امسال پنج شرکت دانش بنیان در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر کشور قرار دارند، گفت: ۸۷ درصد از میزان فروش شرکت‌ها در کشور به ۱۰۰ شرکت برتر اختصاص دارد که این شرکت‌ها موتور محرک اقتصاد کشور هستند.

صمد حسن زاده رییس اتاق بازرگانی ایران شد

پایگاه خبری معدن نیوز -صبح امروز انتخابات مجدد ریاست اتاق بازرگانی ایران برگزار و صمد حسن زاده به عنوان رییس جدید انتخاب شد.

رشد صنعتی ایران از ۱۶۴ کشور جهان پیشی گرفت

پایگاه خبری معدن نیوز -سازمان توسعه صنعتی ملل متحد اعلام کرد رشد ارزش افزوده تولیدات صنعتی ایران در سال ۲۰۲۲ به ۶.۵ درصد رسید که از ۱۶۴ کشور جهان بیشتر بوده است.

کاهش ۱۳ درصدی تجارت ایران و اروپا

پایگاه خبری معدن نیوز -مرکز آمار کمیسیون اروپا کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در ۱۰ ماهه ۲۰۲۳ را ۳ میلیارد و ۷۶۱ میلیون یورو اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۳ درصدی مواجه شده است.

سلاح‌ورزی فاقد صلاحیت قانونی برای مکاتبه در جایگاه رئیس اتاق ایران است

پایگاه خبری معدن نیوز -دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اتاق ایران در بیانیه ای اعلام‌کرد: مکاتبه‌ای که از سوی آقای سلاح‌ورزی صادر شده باشد، فاقد وجاهت قانونی است، زیرا با توجه به ابطال انتخاب وی، نامبرده فاقد صلاحیت قانونی برای انجام هر گونه مکاتبه در جایگاه رئیس اتاق ایران است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

منطقه ویژه پارسیان و سواحل مکران دو بال توسعه ای هرمزگان هستند

پایگاه خبری معدن نیوز -نماینده ولی فقیه در هرمزگان اعلام کرد: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در غرب استان و توسعه سواحل مکران در شرق استان به عنوان دو بال توسعه ای هرمزگان هستند.

وزیر صمت برای پاسخ به سوال نمایندگان به صحن مجلس می رود

پایگاه خبری معدن نیوز -هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به عباس علی‌آبادی، وزیر صمت روز سه‌شنبه (١٢ دی ماه) وی را برای پاسخگویی به سوالات جلال رشیدی‌کوچی و تعدادی دیگر از نمایندگان فراخوانده است.

عوامل تاثیرگذار بر بازارهای انرژی در سال ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -پیش‌بینی می‌شود بازار نفت در سال ۲۰۲۴ با کندی تقاضا و احتمال جنگ قیمت از سوی عربستان سعودی، متعادل شود.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد