رفع چالش‌های صادرات سیمان خراسان رضوی در گرو شیوه‌نامه جدید

پایگاه خبری معدن نیوز -ربیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: شیوه‌نامه حمایت از صادرات در میانه‌های سال آینده اجرایی می‌شود که با این کار همه چالش‌های مربوط به صادرات سیمان از استان برطرف خواهد شد.

سیمان صدرنشین معاملات بورس کالا

پایگاه خبری معدن نیوز -تالارهای بورس کالای ایران روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه میزبان دادوستد یک میلیون و ۳۸۴ هزار تن انواع کالا و محصول بودند و سیمان طبق روال یکشنبه ها صدرنشین معاملات امروز بود. در تالار سیمان یک میلیون و ۵۴ هزار و ۵۵۰ تن سیمان مورد معامله قرار گرفت.

عرضه امروز سیمانی‌ها در بورس کالا

پایگاه خبری معدن نیوز -عرضه‌های سیمانی ها از امروز (یکشنبه ۲۰ اسفند) آغاز و روز دوشنبه (۲۱ اسفند) ادامه می‌یابد. در عرضه‌های امروز، ۶۷ شرکت سیمانی یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۵۸۶ تن انواع سیمان را روی تابلو می‌برند و به این ترتیب سیمانی ها در آخرین هفته معاملاتی سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۱۶ هزار و ۸۱۶ تنی نسبت به هفته قبل عرصه خواهند داشت. شرکت‌های سیمانی از ابتدای سال تا هفته منتهی به ۱۸ اسفند، ۶۱.۴ میلیون تن سیمان به ارزش ۵۶ هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان در بازار فیزیکی و ۲۴۹ هزار تن انواع سیمان به ارزش ۲۵۴ میلیارد تومان در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس کالا فروختند.

ساماندهی بازار سیمان بعد از ورود به بورس کالا

پایگاه خبری معدن نیوز -دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه بعد از ورود سیمان به بورس کالا، بازار این محصول ساماندهی شد، گفت: در سال جاری عرضه بالای سیمان در بورس کالا را تجربه کردیم ضمن اینکه قیمت سیمان نیز فضای آرامی را تجربه کرد و تنش قیمتی در بازار وجود نداشت.

در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح شد:

امواج جدید سرما، چالش جدید صنایع سیمان

پایگاه خبری معدن نیوز -در سال‌های اخیر ناترازی در تامین گاز به چالشی جدی برای کشور بدل شده است. در چنین فضایی برای تامین گاز در سایر حوزه‌های اولویت‌دار ازجمله در بخش خانگی، تامین انرژی برخی صنایع ازجمله واحدهای سیمانی کشور با محدودیت روبرو شده است. محدودیتی که حتی باوجود استفاده از سوخت جایگزین نیز مرتفع نخواهد شد.

وزیر نیرو:

مرتفع شدن محدودیت‌های تامین انرژی در دولت سیزدهم

پایگاه خبری معدن نیوز -وزیر نیرو گفت: پیش از دولت سیزدهم و با شروع کار در سال ۱۴۰۰ با یک ناترازی بسیار عمیقی در تامین انرژی برق در صنایع به ویژه صنعت سیمان روبرو بودیم اما در ۲ سال سعی کردیم که محدودیت انرژی برای صنایع سیمان نداشته باشیم.

صادرات ۱۰.۵ میلیون تن سیمان در ۹ ماهه ۱۴۰۲

پایگاه خبری معدن نیوز -دبیر انجمن کارفرمایی صنعت سیمان گفت: در ۹ ماه امسال، ۱۰.۵ میلیون تن سیمان به ۲۵ کشور از جمله عراق، کویت، افغانستان پاکستان و سوریه صادر شده است.

رشد ۱۲ درصدی تولید سیمان در کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -رییس هیات مدیره انجمن صنعت سیمان گفت: در تابستان امسال فکر می کردیم به خاطر محدودیت در تامین انرژی با کاهش تولید روبرو شویم که با همکاری وزارت نیرو و شخص وزیر شاهد رشد ۱۲ درصدی در تولید سیمان بودیم.

عرضه امروز سیمانی‌ها در بورس کالا

پایگاه خبری معدن نیوز -عرضه‌های سیمانی‌ها از امروز (یکشنبه ۱۰ دی) آغاز و روز دوشنبه (۱۱ دی) ادامه می‌یابد. در عرضه‌های امروز، ۶۵ شرکت سیمانی یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۸۶۴ تن انواع سیمان را روی تابلو می برد که نسبت به هفته قبل رشد ۳۱ هزار و ۵۱۸ تنی دارد. شرکت های سیمانی از ابتدای سال تا هفته منتهی به ۸ دی، ۴۹.۲ میلیون تن سیمان به ارزش ۴۴.۸ همت در بازار فیزیکی و ۲۱۸ هزار تن انواع سیمان به ارزش ۲۲۱ میلیارد تومان در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس کالا فروختند.

جهش عالی کشور در صنعت بتن

پایگاه خبری معدن نیوز -عضو هیات مدیره انجمن بتن گفت: در سال‌های اخیر در بخش دانش فنی تولید و طراحی بتن جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و جهش خوبی در این حوزه داشتیم.

تغییر نحوه محاسبه قیمت سیمان در بورس کالا

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس ابلاغیه بورس کالای ایران، نحوه محاسبه قیمت سیمان در بورس کالا تغییر کرد.

یک واحد تولیدی بتن غیراستاندارد در پاکدشت پلمب شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل استاندارد استان تهران با اعلام خبر اجباری بودن استاندارد بتن، از پلمب یک واحدی تولیدی بتن غیراستاندارد در شهرستان پاکدشت خبر داد.

مدیرکل صنعت و معدن خراسان شمالی:

۵ معدن برای احیا کارخانه سیمان سمنگان تملک شده است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۵ معدن بزرگ برای احیا و احداث کارخانه سیمان سمنگان در نظر گرفته شده است.

پیشنهاداتی برای توسعه صنعت سیمان در نشستی با مجلسی‌ها

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در جلسه‌ای با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و با حضور مدیران عامل هلدینگ‌های سیمانی، به طرح و پیگیری مشکلات صنعت پرداخته و پیشنهاداتی جهت توسعه صنعت سیمان و ارتقای کیفی و کمی آن ارائه کرد.

تداوم رکود در بازار سیمان

پایگاه خبری معدن نیوز -بررسی جدیدترین وضعیت بازار نشان می‌دهد که قیمت سیمان که از هفته سوم شهریور ثابت مانده بود و بعد از افزایش نرخ ارز، برخلاف سایر بازارها، در برخی شرکت‌ها با کاهش همراه بود، امروز، دوشنبه، ۱ آبان ۱۴۰۲ دوباره به قیمت‌های قبلی برگشته است.

صادرات پنج میلیون دلار سیمان از گلستان

پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت سیمان پیوند گلستان بیان داشت: حجم صادرات این واحد صنعتی که تنها کارخانه تولید سیمان استان گلستان است برای سال جاری هفت میلیون دلار پیش بینی شده که تاکنون حدود پنج میلیون دلار آن محقق شده است.

وزیر اقتصاد:

دولت برنامه‌ای برای خروج سیمان از بورس ندارد

پایگاه خبری معدن نیوز -تازه دو سال از ورود سیمان به بورس کالا گذشته که برخی افراد به دنبال خروج این کالا از بازار سرمایه هستند. امروز اما وزیر اقتصاد، بورس را بستری شفاف دانست و رسما اعلام کرد که دولت برنامه‌ای برای خروج سیمان از بورس ندارد.

دبیر انجمن سیمان اعلام کرد:

آمادگی کامل برای تامین سیمان نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری معدن نیوز -دبیر انجمن سیمان اعلام کرد: صنعت سیمان آمادگی خود را برای تامین سیمان مورد نیاز پروژه‌های دولت همچون نهضت ملی مسکن اعلام می‌کند چرا که اجرای این طرح برای صنعتی که با مازاد تولید مواجه است، فرصت بسیار خوبی به شمار می رود.

طرح خروج سیمان و فولاد از بورس، خواست رانت‌خواران است

پایگاه خبری معدن نیوز -یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شرایط قبل از ورود سیمان ‌و فولاد به بورس کالا گفت: اکنون به جرات می‌توان گفت کمبودی در بازار سیمان و فولاد در کشور وجود ندارد و طرح خروج سیمان و فولاد از بورس، خواست رانت خواران است، چراکه آن‌ها تمایل زیادی به بازگشت سیستم حواله‌ای برای تامین منافع خودشان دارند.

بررسی شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی؛

شاخص تولید سیمان در صدر جدول قرار گرفت

پایگاه خبری معدن نیوز -از بین ۱۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی در مرداد امسال، بیشترین و کمترین شاخص تولید مربوط به «سیمان» و «چوب و کاغذ»، بیشترین شاخص فروش مربوط به «دارو» و کمترین شاخص فروش مربوط به «خودرو و قطعات» و «ماشین آلات و تجهیزات» بوده است.

محدودیت‌ انرژی مشکل تولید سیمان در خراسان رضوی

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تنها مشکلی که در حوزه سیمان در استان وجود دارد، محدودیت‌های برق و گاز است که به تناسب در تابستان و زمستان برای واحدهای تولیدی ایجاد می‌شود.

رشد ۱۱ درصدی فروش سیمان در ۵ ماهه نخست سالجاری

پایگاه خبری معدن نیوز -در ۵ ماهه نخست سالجاری فروش سیمان رشد ۱۱ درصدی را تجربه و به ۲۷ میلیون و ۲۲۴ هزار تن رسیده است.

افزایش بیش از ۱۰ درصدی تولید سیمان

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات مدیره انجمن سیمان از افزایش بیش از ۱۰ درصدی تولید سیمان در ۴ ماه نخست امسال درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون باتوجه به میزان عرضه هیچ گونه التهابی در بازار وجود ندارد.

تبدیل فاز ۴ سیمان دورود به تولید آهک هیدراته صنعتی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صمت لرستان گفت: با توجه به شرایط فاز ۴ سیمان دورود پیشنهاد شده خط تولید آن را به آهک هیدراته صنعتی و محصولات دیگر تبدیل کنند که در دست بررسی است.

رونق تولید سیمان در سایه تامین برق پایدار

پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: با تأمین برق پایدار صنایع در سال جاری در تولید و عرضه سیمان در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد