ایران‌اکسپو فرصتی برای توسعه هنر- صنعت گوهرسنگ‌ و صادرات

پایگاه خبری معدن نیوز -سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ که اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود را رویداد و فرصت مناسب برای حضور فعالان حوزه گوهرسنگ دانست و افزود: فعالان این حوزه توانمندی‌های صادراتی خود را به هیات‌های خارجی بازدیدکننده معرفی‌ خواهد کرد.

غول الماس جهان ندرخشید

پایگاه خبری معدن نیوز -سود خالص سالانه آلروسا، تولیدکننده الماس روسیه ۱۵.۲ درصد کاهش یافت.

حضور پررنگ شرکت ملی مس در نخستین نمایشگاه گوهرسنگ‌ها

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت ملی صنایع مس ایران، دستاوردهای خود را در زمینه فیروزه در نخستین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته، از سوم تا ششم اسفند در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، به نمایش گذاشت.

موثقی نیا در نخستین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها:

احیای ظرفیت‌های صنعت گوهرسنگ، ثروت بسیاری برای کشور ایجاد می‌کند

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: احیای ظرفیت های صنعت گوهرسنگ، ارزش افزوده فراوانی برای کشور ایجاد می‌کند.

خلوصی اعلام کرد:

مشارکت هدفمند دولت و بخش خصوصی در توسعه صنعت گوهرسنگ

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو از هم افزایی و مشارکت دولت و بخش خصوصی در توسعه صنعت گوهرسنگ و بسترسازی برای افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی این صنعت خبر داد.

با حضور معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو؛

نخستین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته افتتاح شد

پایگاه خبری معدن نیوز -نخستین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته با حضور سمیه خلوصی معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.

تامین زنجیره اکتشاف تا تجارت گوهر سنگ‌ها

پایگاه خبری معدن نیوز -مجری طرح گوهرسنگ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گوهر سنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از سوم تا ششم اسفندماه بر تامین زنجیره اکتشاف تا تجارت گوهر سنگ‌ها تاکید کرد.

ردپای قیمت فلزات گرانبها در صنعت خودرو

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت پالادیوم برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۸ به زیر پلاتین رسید.

بزرگترین معدن طلا در سیستان و بلوچستان معرفی می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان در حاشیه نمایشگاه معدن و صنایع معدنی زاهدان از معرفی بزرگترین معدن طلا در استان سیستان و بلوچستان بر اساس مطالعات و اکتشافات اخیر خبر داد.

هدف‌گذاری تولید ۸۰۰ کیلوگرم شمش طلا در خراسان جنوبی

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: هشت پهنه معدنی در خراسان جنوبی از مرحله اکتشاف تا بهره ‌برداری با مشارکت بخش خصوصی در حال فعالیت است.

عملیات اجرایی کارخانه شمش طلا در خراسان جنوبی آغاز شد

پایگاه خبری معدن نیوز -عملیات اجرایی طرح استحصال و تولید شمش طلای معدن خونیک با ظرفیت سالانه ۴۰۰ کیلوگرم همزمان با چهارمین روز دهه فجر در خراسان جنوبی آغاز شد.

معاون مالی و اداری مجتمع خراسان جنوبی خبر داد:

رکوردشکنی تولید شمش در کارخانه طلای هیرد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون مالی و اداری مجتمع خراسان جنوبی از ثبت رکورد جدید تولید شمش در کارخانه طلای هیرد طی دی ماه سال جاری خبر داد.

بزرگترین جواهرساز جهان از فلزات بازیافت‌شده استفاده می‌کند

پایگاه خبری معدن نیوز -پاندورا، بزرگترین جواهرساز جهان، استفاده از نقره و طلای استخراج شده را متوقف کرده است و اکنون فقط با فلزات گرانبهای بازیافتی تولید می‌کند که برای تولید به انرژی کمتری نیاز دارند.

به‌کارگیری نیروهای بومی در کارخانه طلای تفتان سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل هلدینگ صدرتامین گفت: همگام با پیشبرد طرح ساخت کارخانه طلای تفتان تلاش کردیم پیوست‌های ورود صنعت به منطقه را مورد توجه قرار دهیم و یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شد انتخاب نیروی انسانی با اولویت شایسته‌گزینی و از میان مردم بومی منطقه بود.

افزایش ذخایر معدنی "طلا و نقره" کردستان

پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار کردستان با بیان اینکه برای اقدامات ژئوفیزیکی معادن استان ‌۸۰ میلیارد تومان ‌هزینه شد، گفت: اکنون ذخایر معدنی طلا و نقره افزایش یافته و از یک میلیارد تن عبور کرده است.

نخستین جلسه هم‌اندیشی نحوه صدور شناسه گوهرسنگ‌ها برگزار شد

پایگاه خبری معدن نیوز -نخستین نشست هم‌اندیشی در خصوص"نحوه صدور شناسه گوهرسنگ‌ها" با حضور نمایندگان مجموعه های ذیربط برگزار شد. این نشست در راستای تفاهم‌نامه مبادله شده بین ایمیدرو و مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران با موضوع "سامانه جامع صدور شناسه گوهرسنگ‌ها" انجام گرفت.

طی ۹ ماهه سال جاری محقق شد؛

تولید ۱۲۲ کیلوگرم شمش طلا در هیرد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی از تحقق ۱۲۰ درصدی برنامه تولید شمش در کارخانه طلای هیرد طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

بیش از ۶۵۰ صنعتگر فردوسی در حوزه سنگ‌های قیمتی و ‌نیمه قیمتی فعالیت دارند

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس، گفت: در شهرستان فردوس بیش از ۶۵۰ صنعتگر و ۳۰۰ کارگر و غیره در حوزه سنگ‌های قیمتی و ‌نیمه قیمتی از مرحله برداشت تا تراش و فروش فعالیت دارند.

رشد ۱۳ درصدی تولید شمش طلای موته در آبان‌ماه

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید شمش مجتمع طلای موته در ماه آبان امسال، ۱۳ درصد افزایش یافت.

احداث کریدور صادرات سنگ از افغانستان به ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس خانه معدن خراسان رضوی گفت: به تازگی پیشنهادی در خانه معدن خراسان رضوی مطرح شده و آن هم احداث کریدور صادرات سنگ از افغانستان به ایران است که این کریدور را در قدم اول برای سنگ‌های ساختمانی و در قدم بعد برای گوهر سنگ‌ها ایجاد کنیم.

فعالیت معدن طلای زرشوران تکاب منطبق بر استانداردهای محیط زیست است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: تمامی فعالیت های معدنی و صنایع استحصال طلا در این مجموعه منطبق بر استانداردهای سازمان محیط زیست و نهادهای مرتبط است.

هند پایتخت الماس جهان می‌شود؟

پایگاه خبری معدن نیوز -هند بزرگترین دفتر جهان را به امید تسلط بر تجارت الماس ساخت

اجرای مناقصه طرح توسعه معادن طلای زرشوران در اوایل ۱۴۰۳

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران از برگزاری مناقصه اجرای فاز ۲ طلای زرشوران در اوایل سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مزایده ۲.۵ میلیون تُن لجن طلا معدن زرشوران به زودی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران گفت: هم اکنون ۲.۵ میلیون تُن لجن طلا در این معدن انباشت شده که به زودی طی مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

موافقت با پرداخت تسهیلات به شرکت‌کنندگان مسابقات مهارت گوهرتراشی

پایگاه خبری معدن نیوز -پرداخت تسهیلات به برگزیدگان و شرکت‌کنندگان مسابقات ملی مهارت گوهرتراشی استان خراسان جنوبی، مورد موافقت قرار گرفت. این مهم با پیگیری‌های صورت گرفته توسط طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور، محقق شده است.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد