اکتشاف و ماشین آلات

تامین بودجه اکتشاف معادن مطابق قانون برنامه پنجم

تامین بودجه اکتشاف معادن مطابق قانون برنامه پنجم
پایگاه خبری معدن نیوز-دبیر اجرایی خانه معدن ایران اعلام کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده در قانون برنامه پنجم توسعه باید ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بخش اکتشاف معادن هزینه شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-دبیر اجرایی خانه معدن ایران اعلام کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده در قانون برنامه پنجم توسعه باید 1000 میلیارد تومان در بخش اکتشاف معادن هزینه شود.
به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، غلامرضا حمیدی انارکی گفت: قبل از تدوین قانون برنامه پنجم و بر اساس قیمت های روز آن زمان، مقرر شد برای رونق اکتشاف معادن در یک دوره پنج ساله یک هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یابد.
وی افزود: اکنون تمام مسئولان بر این مسئله واقف هستند که معدن بهترین جایگزین نفت است؛ لذا به هر میزان که بودجه معادن بویژه در بخش اکتشاف افزایش یابد، علاوه بر رونق بخش معدن شاهد افزایش تولیدات صنایع معدنی نیز خواهیم بود.
حمیدی انارکی ادامه داد: حذف قوانین و مقررات زائد اداری در بخش معدن و همچنین ایجاد زیرساخت های لازم نیز بیش از پیش به رونق معادن کشور کمک خواهد کرد.
وی خواستار تقویت متولی بخش معدن کشور شد و تصریح کرد: با سرمایه گذاری های انجام شده دولت در بخش معدن شده در سال های اخیر شاهد افتتاح دهها کارخانه صنایع معدنی شدیم؛ لذا توجه و حمایت جدی از بخش معدن می تواند شکوفایی و رونق اقتصادی را همراه داشته باشد.
حمیدی انارکی گفت: اگر می خواهیم معدن را جایگزین نفت کنیم ،‌ باید به هر میزان که برای صنعت نفت سرمایه گذاری شده است، برای بخش معدن هم سرمایه گذاری شود.

 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد