سنگ آهن و ذغال سنگ

چرا سنگ آهن کاهشی شد؟/ هر تن سنگ آهن ۷۸ دلار شد

چرا سنگ آهن کاهشی شد؟/ هر تن سنگ آهن ۷۸ دلار شد
پایگاه خبری معدن نیوز- بهای سنگ آهن علی رغم رشد در روی ۵ شنبه، روز گذشته و همزمان با کاهش قیمت های آتی و افت قیمت فولاد کاهش یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این افت قیمت در حالی اتفاق افتاده که پیش بینی می شود عرضه از بندر هدلند دوباره از سر گرفته شود.

بهای هر تن سنگ آهن فاین با عیار 62 درصد در روز گذشته با یک دلار کاهش به 78 دلار و 25 سنت تحویل چین رسید.

این افت قیمت درست زمانی اتفاق افتاد که نگرانی ها از کمبود عرضه سنگ آهن با عیار بالا کاهش یافت و بهای معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان با 1.8 دلار افت در هر تن مواجه شد.

انتظار می رود ترمینال صادراتی بندر هدلند به زودی بازگشایی شود چون اداره هواشناسی استرالیا اعلام کرده این طوفان به زودی تضعیف می شود.

وضعیت بازار محصولات نهایی فولاد هم همچنان رو به تضعیف است زیرا تقاضای مصرف کنندگان نهایی پایدار و حتی کاهشی است.

موجودی انبارهای 5 فولادساز برتر چین 6.7 درصد افزایش یافته است.

به دنبال تضعیف تقاضا و ضعف در معاملات، بهای بیلت تانگشان با 6.2 دلار در هر تن کاهش در یک روز مواجه شد در حالی که میلگرد برای تحویل در ماه می در بورس شانگهای حدود 7.4 دلار از قیمت خود را از دست داد.

علاوه بر این، موجودی سنگ آهن در بنادر چین به بالاترین رقم در دو سال گذشته رسید و در پایان هفته قبلبا 2.74 میلیون تن به بیش از 151 میلیون و 970 هزار تن رسید.

داده های گمرک چین نشان می دهد، عرضه سنگ آهن در حال افزایش است و پیش بینی می شود با 5 درصد رشد سالانه به یک میلیارد و 75 میلیون تن برسد.

با این وضعیت، تحلیلگران روند نزولی را برای قیمت های سنگ آهن در آینده نزدیک پیش بینی می کنند البته این کاهش را شدید نمی دانند.

گفتنی است، قیمت سنگ آهن در روز 5 شنبه به دنبال هشدار گردباد و طوفان در استرالیا و بسته شدن برخی بنادر مانند بندر هدلند افزایشی بوده و به 79 دلار و 25 سنت در هر تن رسیده بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد