اخبار استان ها

رییس انجمن صنفی کارفرمایان بتن آماده اصفهان اعلام کرد:

کیفیت برتر تولیدات صنعت بتن اصفهان در کشور

کیفیت برتر تولیدات صنعت بتن اصفهان در کشور
پایگاه خبری معدن نیوز-استان اصفهان از نظر کیفیت تولیدات صنعت بتن در کشور جزء استان های برتر است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-استان اصفهان از نظر کیفیت تولیدات صنعت بتن در کشور جزء استان های برتر است.
به گزارش معدن نیوز به نقل ازروابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ رییس انجمن صنفی کارفرمایان بتن آماده با اعلام این مطلب اظهار کرد: پیگیری های مستمر انجمن صنفی بتن و همکاری اداره استاندارد توان فنی واحدها را افزایش داده است. علی حاج رسولیها با بیان اینکه نظارت بر کیفیت واحدهای تولید بتن توسط اداره استاندارد به انجمن صنفی واگذار شده است، ادامه داد: در هر واحد بتن یک یا دو مهندس برای نظارت بر تولیدات حضور دائم دارند.
وی عنوان کرد: با وجود کیفیت خوب، صنعت بتن اصفهان از لحاظ بهره وری وضعیت مناسبی ندارد. حاج رسولیها تشریح کرد: ماشین آلات این صنعت باید به روز شود که با توجه به افزایش قیمت ماشین آلات، بهینه سازی آنها امکانپذیر نیست و با این وضع، تولیدکننده بتن به سود مناسب خود نمی رسد.
رییس انجمن صنفی کارفرمایان بتن آماده با اشاره به اینکه بتن سریع فاسد می شود، گفت: از آنجا که این محصول امکان صادرات ندارد، عرضه آن در استان بیش از تقاضاست. حاج رسولیها ادامه داد: با این حال سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنان برای راه اندازی این واحدها مجوز صادر می کند.
وی اظهار کرد: در صورت صدور مجوزهای بیشتر، بهره وری دیگر واحدها کاهش پیدا می کند؛ هم اکنون هم ترازهای مالی بعضی واحدها ها منفی شده است که باعث می شود قیمت تمام شده محصول بالا برود.
وی اضافه کرد: در آغاز اجرای طرح مسکن مهر با این تفکر که تقاضا برای بتن زیاد می شود، مجوزهای زیادی صادر شد در حالی که اجرای این طرح از نظر زمانی محدود است و بعد از آن مجوزهای صادر شده مشکل ساز می شوند.
این فعال صنعتی بیان کرد: قیمت تمام شده بتن متناسب با افزایش هزینه های تولید بالا نرفته و این موضوع حاشیه سود بعضی واحدها را به صفر رسانده است که ممکن است بعضی واحدها را به تعطیلی بکشاند.
حاج رسولیها تاکید کرد: سازمان های دولتی باید انجمن ها و تشکل های صنعتی را به عنوان کارشناس خبره بپذیرند و در انجام امور از آنها کمک بگیرند. وی افزود: محور اقتصاد هر کشور تولید است و تشکل های صنعتی هم باید مانند تشکل های صنفی اجازه ورود قانونی به مسائل خود را داشته باشند. وی ادامه داد: تشکل هایی مانند خانه صنعت، معدن و تجارت استان تحول زیادی در بخش صنعت استان ایجاد کرده اند و دولت باید قدر این تشکل ها و افراد فعال در آن را بداند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد