صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

صنعت سنگ یکی از جایگزین های صادرات نفتی

صنعت سنگ یکی از جایگزین های صادرات نفتی
پایگاه خبری معدن نیوز-رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: استان اصفهان دارای ۶۰۰ معدن سنگ تزیینی است که فرآوری درصد قابل توجهی از آن در شهرک محمودآباد انجام می شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: استان اصفهان دارای 600 معدن سنگ تزیینی است که فرآوری درصد قابل توجهی از آن در شهرک محمودآباد انجام می شود.
به گزارش معدن نیوز سید عبدالوهاب سهل آبادی در جریان بازدید دادستان اصفهان از شهرک صنعتی محمودآباد افزود: این شهرک به صورت تخصصی برای سنگ های تزیینی اختصاص یافته است و می تواند نقش مهمی در افزایش صادرات غیر نفتی ایران داشته باشد. وی با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی و منابع جایگزین آن گفت: سنگ می تواند یکی از جایگزین های صادرات نفتی در کشور تلقی شود و شرط تحقق این امر آنست که ماشین آلات جدید برای رشد و به روز کردن این صنعت وارد کشور شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه به روز نبودن دستگاه ها باعث می شود از درصد زیادی از منابع سنگ استان استفاده بهینه صورت نگیرد.
سهل آبادی خواستار ایجاد مدیریت واحد برای شهرک صنعتی محمودآباد شد و گفت: توسعه فضای سبز و جاده کشی این شهرک باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین سازمان جهاد کشاورزی با ایجاد دیوار حایل می تواند بخش کشاورزی را از بخش صنعتی جدا سازد.
گفتنی است در این بازدید علاوه بر دادستان اصفهان و رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، رییس سازمان جهاد کشاورزی، شهردار منطقه 12، نماینده اداره راه و شهرسازی استان و مدیرکل ثبت اسناد استان، نماینده اداره کل اطلاعات استان اصفهان هم حضور داشتند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد