سنگ آهن و ذغال سنگ

برگزاری کنفرانس بین المللی سنگ آهن ۲۰۱۸/ سیاست های فعالان سنگ آهن و فولاد چین بررسی می شود

برگزاری کنفرانس بین المللی سنگ آهن ۲۰۱۸/ سیاست های فعالان سنگ آهن و فولاد چین بررسی می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- نفرانس بین المللی سنگ آهن ۲۰۱۸ (متال بولتن) در ۳۰ ژانویه تا اول فوریه (۱۰ تا ۱۲ بهمن ماه) در کشور چین برگزار خواهد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در حالی کنفرانس بین المللی سنگ آهن 2018 متال بولتن در 30 ژانویه تا اول فوریه (10 تا 12 بهمن ماه) برگزار می شود که این کنفرانس یکی از مهمترین کنفرانس‌های جهانی در زمینه‌های سنگ آهن و چرخه فولادی دنیا بوده که البته سخنران ایرانی خواهد داشت.

این کنفرانس شامل بخش‌های مختلف سخنرانی از جمله مقررات زیست محیطی و بهره برداری از نتیجه کاهش ظرفیت، تغییر مسیر در تامین جهانی مواد خام (فولادسازی)، حاشیه سود فولادسازها در چین؛ شرکت های دولتی و سلامت مالی آنها، به روز رسانی پیشرفت های شرکت روی هیل (چهارمین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن استرالیا)، سنگ آهن کم عیار چه جایی در بازار دارد؟ (تحلیل آینده مصرف سنگ آهن کم عیار در صنایع فولادسازی چین)، معدنکاری سنگ آهن در هند، ورودی دوباره و قابل توجه به بازار، سوالات انتقادی در مورد معدنکاری سنگ آهن در چین، نحوه قیمت گذاری و محاسبه جایزه (پریمیوم) در گندله، سنگ آهن لامپ و تفاوت قیمت سنگ آهن کم عیار نسبت به پر عیار، بورس کالای دالیان و معاملات فیوچرز و ... بوده است.

کیوان جعفری طهرانی، کارشناس ارشد بازار‌های بین‌المللی معدن و فولاد که یکی از سخنرانان این کنفراس خواهد بود در گفت‌وگو با معدن نیوز با اشاره به اهمیت کنفرانس متال بولتن چین، اظهار کرد: این کنفرانس برای افرادی که در حوزه سنگ آهن و چرخه تولید آن فعالیت دارند بسیار مورد اهمیت است.

وی افزود: هر ساله کنفرانس‌های زیادی در ارتباط با سنگ آهن و زنجیره فولاد توسط کمپانی‌های مختلف در کشور چین برگزار می‌شود اما 2 کنفرانس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند که یکی از این کنفرانس‌ها، متال بولتن چین است که در ماه فوریه و بعد از عید شکوفه‌های چین برگزار می شد اما امسال استثنئا قبل از این عید شکوفه ها برگزار خواهد شد.

جعفری طهرانی، گفت: شرکت‌های بزرگی مانند پلتس، مای استیل، کو استیل، هوم استیل و چند شرکت دیگر کنفرانس‌هایی در زمینه سنگ آهن برگزار می کنند اما هیچ کدام به مهمی متال بولتن چین نخواهد بود.

این کارشناس ارشد بازار‌های بین‌المللی معدن و فولاد در ارتباط با جذابیت‌های این کنفرانس برای فعالان عرضه سنگ آهن و فولاد دنیا، خاطرنشان کرد: در این کنفرانس خبرهای مهمی در زمینه سیاست‌هایی که در آینده از سوی فعالان سنگ آهن و فولاد کشور چین اتخاذ خواهد شد، ارائه می‌شود که بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی تصریح کرد: محورهای سخنرانی بنده در این کنفرانس به روز رسانی در مورد مسائل مهم در زنجیره ارزش سنگ آهن ایران خواهد بود و حضور افراد و نهادهای داخلی که در زمینه تولید و تجارت سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولاد فعالیت دارد می‌تواند برای استفاده از این کنفرانس بسیار امید بخش باشد.

گفتنی است کنفرانس بین المللی سنگ آهن 2018 متال بولتن در شهر پکن کشور چین برگزار خواهد شد و دارای نمایشگاه جانبی نیز خواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد