اخبار استان ها

استاندارتصریح کرد:

سیستان و بلوچستان رنگین‌کمان معدن کشور

سیستان و بلوچستان رنگین‌کمان معدن کشور
پایگاه خبری معدن نیوز-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با داشتن انواع معادن بکر فلزی و غیرفلزی رنگین کمان معدن کشور محسوب می شود
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با داشتن انواع معادن بکر فلزی و غیرفلزی رنگین کمان معدن کشور محسوب می شود
به گزارش معدن نیوز حاتم ناروئی در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش معدن سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وجود معادن گوناگون و سایر منابع خدادادی، این استان را به یکی از مناطق توانمند و غنی تبدیل کرده که در صورت بهره برداری مناسب از آنها جنوب شرق کشور را متحول می کند.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن 11 و نیم درصد از گستره کشور و جمعیت جوان و مردمی سختکوش و کم توقع و مدیرانی متحد، هماهنگ و دلسوز، رفته رفته در حال پیشرفت و توسعه است و در آینده نزدیک به یکی از استانهای برخوردار تبدیل می شود.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عرصه منابع طبیعی به عنوان میراث ماندگار کشور و معادن نیز که در دل این عرصه ها نهفته است باید به نحو شایسته مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: تمامی معادن کشور ملک جمهوری اسلامی است و هیچ کس نمی تواند ادعا و سهم خواهی در مورد آنها داشته باشد.
ناروئی در عین حال خاطر نشان کرد: دستگاههای دست اندرکار باید سعی کنند در واگذاری معادن به متقاضیان، ساکنان روستا و یا روستاهایی که در اطراف معادن وجود دارند را در اولویت قرار دهند و روستاییان نیز می توانند برای بهره مند شدن از مزایای معادن با تشکیل تعاونی نسبت به اخذ مجوز اکتشاف و بهره برداری از آنها اقدام کنند.
وی گفت: با راه اندازی هر معدن، افراد زیادی مشغول بکار می شوند و این خود، فرصتی مناسب برای روستاییان و جوانان تحصیل کرده و باسواد و کم سواد جویای کار است.
ناروئی تصریح کرد: بسیاری از نیروهای بومی منطقه در کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه عمان دارای سرمایه های کلانی هستند که در گذشته به دلیل نبود زمینه های لازم در استان به کشورهای یادشده عزیمت و در آنجا اقدام به سرمایه گذاری کرده اند.
وی افزود: اکنون با توجه به فراهم شدن زمینه ها و زیرساختها و تأمین امنیت و آرامش لازم باید در جذب آنان به استان تلاش کرد و بطور قطع بلوچها نیز که علاقه و تعلق خاطر خاصی به کشورشان دارند از این برنامه استقبال خواهند کرد و برای سرمایه گذاری به کشور و استان خودشان بازخواهند گشت.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: علاوه بر این باید سرمایه گذاران غیر بومی را نیز جذب و آرامش و امنیت لازم را برای آنان فراهم کرد.
وی تأکید کرد: با توجه به توانمندیهای فراوان استان در زمینه معدن، چنانچه این حوزه آنگونه که باید مورد بهره برداری قرار گیرد، هیچ فقیری در سیستان و بلوچستان وجود نخواهد داشت.
ناروئی تصریح کرد: جای تأسف است در استانی با این همه توانمندی و ظرفیت، خانواده های زیادی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و تعدادی نیز در صف قرار گرفتن زیر پوشش، ایستاده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: اکنون 311 معدن با استخراج سالانه 11.3 میلیون تن و سرمایه گذاری دو هزار میلیارد ریال، شش هزار و 222 شغل ایجاد کرده است



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد