گفتگو، یادداشت و نشست خبری

احتمال افتتاح گندله سازی فولاد خراسان در هفته پایانی بهمن ماه

احتمال افتتاح گندله سازی فولاد خراسان در هفته پایانی بهمن ماه
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان از بهره برداری رسمی گندله سازی فولاد خراسان در هفته پایانی بهمن ماه خبر داد و گفت: گندله سازی فولاد خراسان به ظرفیت اسمی ۲.۵ میلیون تن و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان به تازگی وارد مرحله تست گرم می شود و امیدواریم در هفته پایانی بهمن ماه با حضور مقامات کشور آماده بهره برداری رسمی گردد.
  بزرگنمايي:

سید حسین احمدی، در گفت و گو با خبرنگار معدن نیوز اظهار داشت: امیدواریم با راه اندازی طرح گندله سازی فولاد خراسان تحول عظیمی در چرخه تامین مواد اولیه فولاد خراسان ایجاد شود به گونه ای که بجای تامین گندله از این پس کنسانتره مورد نیاز خود را از منطقه سنگان تامین نماییم.

مدیرعامل فولاد خراسان افزود: علاوه بر این طرح، پروژه توسعه ای کارخانه تولید اکسیژن فولاد خراسان نیز در دست اجراست که سرمایه گذاری این طرح نیز 100 میلیارد تومان بوده و احتمال می رود همزمان با افتتاح گندله سازی این پروژه هم افتتاح گردد.

 وی طرح توسعه ای دیگر فولاد خراسان را شامل کارخانه 2.5 میلیون تنی کنسانتره فولاد خراسان در سنگان عنوان کرد و گفت: این طرح در حال حاضر پیشرفت فیزیکی 20 درصد دارد و در فرایند گشایش LC قرار دارد. بخش ساخت داخلی این کارخانه در حال انجام است و از پیشرفت کافی برخوردار است اما بخش تامین تجهیزات خارجی در مرحله LC است و امیدواریم با به نتیجه رسیدن آن ظرف هفته های آتی، این طرح نیز حدود 1.5 تا 2 سال آینده وارد مدار تولید شود.

 احمدی در پایان خاطرنشان کرد: فولاد خراسان از 5 فرایند و زنجیره اصلی فولاد، 4 فرایند شامل نورد، فولادسازی، احیا مستقیم و گندله را دارد و تنها اولین و اصلی ترین حلقه یعنی کنسانتره سازی باقی مانده است که انتظار می رود با راه انداری واحد کنسانتره سازی شرایط بهبود یابد.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد