طلا و نقره

قیمت جهانی طلا برای سومین هفته متوالی کاهش یافت

قیمت جهانی طلا برای سومین هفته متوالی کاهش یافت
پایگاه خبری معدن نیوز-قیمت طلا گر چه روز جمعه تغییر چندانی نداشته ولی برای سومین هفته متوالی با کاهش روبرو شده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-قیمت طلا گر چه روز جمعه تغییر چندانی نداشته ولی برای سومین هفته متوالی با کاهش روبرو شده است.
به گزارش معدن نیوز؛ قیمت طلا در هفته جاری بدترین عملکرد خود را از اواخر فوریه به ثبت رسانده است. سرمایه گذاران بین المللی در شرایط فعلی ترجیح می دهند به جای سرمایه گذاری در بازار طلا و سایر فلزات گرانبها در بازار سهام سرمایه گذاری کنند.
بر اساس این گزارش افزایش تنش در شبه جزیره کره نیز تا کنون تاثیر چندانی بر افزایش قیمت طلا نداشته است. قیمت هر اونس طلا امروز جمعه به 1561.40 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته جاری با افت یک درصدی روبرو شده است.
قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2013 تا کنون بیش از 7 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در 12 سال گذشته به طور متوالی با افزایش روبرو شده بود.
شاخص اس اند پی 500 آمریکا از ابتدای امسال تا کنون 11 د رصد رشد داشته است. تصمیم قبرس برای فروش 400 میلیون یورو از ذخایر طلای خود نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.
در همین حال روز پنجشنبه به دنبال نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به متوقف شدن اجرای بخشی از سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا قیمت جهانی طلا کاهش یافت.
این گزارش می افزاید: افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی و نگرانی از متوقف شدن اجرای سیاست های انبساطی پولی در آمریکا موجب شد تا قیمت طلا در روز گذشته به پایین ترین حد خود در یک هفته اخیر برسد.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 4.35 دلار کاهش در این روز به کمتر از 1553.79 دلار رسیده است که این رقم پایین ترین میزان از 5 آوریل به شمار می رود.
قیمت طلا روز چهارشنبه نیز با افت یک درصدی روبرو شده بود. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال اجرای بخشی از سیاست های انبساطی پولی را متوقف خواهد کرد. قبرس نیز اعلام کرد به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز قصد دارد 400 میلیون یورو از ذخایر طلای خود را بفروشد.
این در حالی است که تنش در روابط دو کره همچنان ادامه دارد و کره جنوبی نسبت به احتمال وقوع جنگ نظامی در این شبه جزیره هشدار داده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد