گفتگو، یادداشت و نشست خبری

طرح های سنگان در آینده و از طریق بازار سرمایه به مردم واگذار می شود

طرح های سنگان در آینده و از طریق بازار سرمایه به مردم واگذار می شود
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان مطرح کرد: در آینده و با تکمیل طرح های توسعه سنگان، این طرح ها از طریق بازار سرمایه به مردم واگذار شود.
  بزرگنمايي:

محمد مسعود سمیعی نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان در گفت و گو با معدن نیوز گفت: با توجه به معادن بکری که در منطقه سنگان وجود داشت تصمیم بر آن شد تا در یک کار مشترک بین بخش خصوصی و دولت، سرمایه گذاری برای تولید 5 میلیون تن کنسانتره و گندله در زنجیره صنعت فولاد توسط این مشارکت شکل بگیرد.

وی افزود: خوشبختانه امروز به ظرفیت تولید 3 میلیون تنی کنسانتره رسیدیم و با افتتاح طرح 2.5 میلیون تنی گندله اپال پارسیان با سرمایه گذاری 1200 میلیارد تومان، به بخشی از برنامه های خود رسیده ایم.

سمیعی نژاد تصریح کرد: تعهد سرمایه گذاری برای تکمیل طرح ها تا 2300 میلیارد تومان است.

وی توضیح داد: سرمایه گذار اصلی این طرح ها که در قالب مشارکت با دولت همراهی می کند، ستاد اجرایی فرمان امام با مشارکت بانک پارسیان است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان در خاتمه گفت: هدف آن است که در آینده و با تکمیل طرح های توسعه، این طرح ها از طریق بازار سرمایه به مردم واگذار شود.

سمیعی نژاد این را نیز گفت که تولید 5 میلیون تن گندله به معنای تولید بیش از 3 میلیون تن فولاد برای کشور است و فولاد خوزستان، خراسان، سبزوار و فولادهایی که در آینده به بهره برداری می رسند می توانند مواد اولیه خود را از طریق این کارخانه تولید نماید.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد