گفتگو، یادداشت و نشست خبری

لایحه بودجه دولت برای بخش معدن عالمانه است/ قدم گذاشتن در راه توسعه کشور با نگاه به مسائل زیست محیطی و اقتصاد معدنی ممکن می شود

لایحه بودجه دولت برای بخش معدن عالمانه است/ قدم گذاشتن در راه توسعه کشور با نگاه به مسائل زیست محیطی و اقتصاد معدنی ممکن می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه بودجه در نظر گرفته شده توسط دولت برای بخش معدن بسیار عالمانه است، گفت: در لایحه بودجه ۹۷ با توجه به برنامه ششم توسعه و کمک صندوق معادن به نظر نمی‌رسد بخش معدن در بودجه پیشنهادی دولت کمبودی را حس کند.
  بزرگنمايي:

محمد رضا بهرامن با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی در کشور در حال گسترش هستند به خبرنگار معدن نیوز اظهار کرد: سهم فعالیت‌های معدنی در برنامه ششم بسیار شفاف بوده و پیش بینی می‌شود که حداقل رشد 8 درصدی را در این برنامه برای بخش معدن شاهد باشیم که باید ساختارها از جمله بحث‌های محیط زیستی به موازات آن توسعه یابد.

رئیس خانه معدن کشور، افزود: همانگونه که باید ماشین آلات را نوسازی کنیم باید با تعریف استانداردها در زمینه مسائل زیست محیطی فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.

 وی با اشاره به اینکه فعالان معدنی به دلیل آشنا نبودن با مسائل محیط زیست تصور می‌کنند پرداختن به آن باعث افزایش قیمت تمام شده می‌شود، گفت: شاید با پرداختن به این مسائل هزینه تولید بالا رود اما نباید از این سرمایه ملی چشم پوشی کرد لذا فعالان معدنی باید در فعالیت‌های معدنی از زمان شروع تا اتمام کار، مسیر مشخصی را در بحث محیط زیست تعیین کنند. 

بهرامن ادامه داد: اقتصاد معدنی هست که فعالان اقتصادی را به طرف فعالیت‌های معدنی سوق می دهد و تنها با نگاه به مسائل زیست محیطی و اقتصاد معدنی می‌توان در مسیر توسعه کشور قدم‌های خوبی برداشت.

رئیس خانه معدن ایران در ارتباط با لایحه بودجه سال 1397 برای بخش معدنی کشور، خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه 97 با توجه به برنامه ششم توسعه و کمک صندوق معادن به نظر نمی‌رسد بخش معدن در بودجه پیشنهادی دولت کمبودی را حس کند.

وی افزود: با توجه به ایجاد صندوق معادن این بخش می‌تواند به حوزه‌های اکتشاف، استخراج و نوسازی که شرکت ایمیدرو در آن دخیل است ورود پیدا کند.

بهرامن درپایان نیز بیان کرد: یکی از مهم ترین نگاه‌هایی که در بودجه به آن پرداخته شده نقش ایمیدرو برای کمک کردن به بخش خصوصی در حوزه معدنی کشور است که با توجه به استفاده از بخش خصوصی در بحث های اکتشافی و بهره برداری به نظر می رسد دولت با عالمیت این بودجه را برای بخش معدنی کشور در نظر گرفته است.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد