صنعت

از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت :

اولین همایش بین المللی صنعت و صادرات فناوری اطلاعات برگزار می‌شود

اولین همایش بین المللی صنعت و صادرات فناوری اطلاعات برگزار می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز-اولین همایش بین المللی صنعت و صادرات فناوری اطلاعات با حضور مدیران و کارشناسان بیش از ۲۰ کشور دنیا و با همکاری سازمانهای ملی و بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ در تهران برگزار خواهد شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-اولین همایش بین المللی صنعت و صادرات فناوری اطلاعات با حضور مدیران و کارشناسان بیش از 20 کشور دنیا و با همکاری سازمانهای ملی و بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات اردیبهشت ماه 1392 در تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش معدن نیوز؛ مدیر کل دفتر توسعه صنعت فناوری اطلاعات وزارت صنعت،‌معدن و تجارت با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش افزود: صنعت فناوری اطلاعات جزء صنایع استراتژیک و پیشتاز کشور است که در دنیا توجه ویژه ای به این صنعت و همچنین صادرات محصولات و خدمات آن به دیگر کشورها شده است.
به گفته «محمدحسین پاشنه طلا» ،‌ در کشور ما نیز توجه مسئولان به این صنعت چه به منظور توسعه کاربرد محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مبتنی بر صنعت فاوای داخل و چه به منظور صادرات محصولات و خدمات آن، باید مورد توجه استراتژیک  قرار بگیرد که به این منظور ایجاد همگرایی و وفاق ملی برای توسعه این صنعت و صادرات آن ضروری است.
وی در ادامه به برخی اهداف و محورهای این همایش اشاره کرد و افزود: آگاهی از سیاست‌ها و خط مشی های توسعه صنعتی و صادراتی ایران و کشورهای دیگر در حوزه صنعت فاوا ،‌آگاهی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعتی و صادراتی،‌معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری فناوری اطلاعات در ایران و کشورهای دیگر و ارتقاء برند بین‌المللی «ساخت ایران» در حوزه صادرات فناوری اطلاعات، از جمله این اهداف و محورها به شمار می آیند.
پاشنه طلا همچنین، معرفی، تجلیل از شاخصین، برندها و فعالان صنعت فناوری اطلاعات کشور و رونمایی از تندیس طلایی صنعت و صادرات فناوری اطلاعات و اعطای تندیس به برترین‌های صنعت فناوری اطلاعات را از دیگر برنامه های همایش مذکور ذکر کرد.
گفتنی است: با توجه به سند چشم انداز ایران 1404 و احکام برنامه پنجم توسعه و به منظور بررسی وضعیت صنعت و صادرات فناوری اطلاعات در ایران و کشورهای مختلف و کمک به ترسیم نقشه راه توسعه این صنعت در راستای افزایش سهم صنعت فناوری اطلاعات به دو درصد تولید ناخالص داخلی و همچنین افزایش صادرات محصولات و خدمات فناوری اطلاعات به یک و نیم درصد صادرات غیر نفتی، اولین همایش بین‌المللی صنعت و صادرات فناوری اطلاعات (  ITIEC 2013) به اجرا درخواهد آمد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد