اخبار استان ها

روایتی از اجرای طرح جهادی درمانی شرکت مس در سونگون

روایتی از اجرای طرح جهادی درمانی شرکت مس در سونگون
پایگاه خبری معدن نیوز - مهمان‌سرای مس در شهر سونگون در روزهای آخر پاییز سرشار از دلگرمی‌های یک حرکت جهادی مملو از مهربانی است. جایی که با زمینه‌سازی بسیج شرکت مس، حرکتی جهادی- درمانی برای بیش از ۳۵۰ مددجوی منطقه سونگون و ورزقان و مناطق اطراف آن فراهم شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در این «طرح جهادی- پزشکی» مردمان این دیار از روز دوشنبه 27 آذرماه به مدت چهار روز از خدمات و امکانات دندان‌پزشکی و سایر خدمات بهداشتی و درمانی فراهم‌شده در این مرکز استفاده می‌کنند.

بسیج شرکت مس به‌عنوان بانی این طرح، با همکاری مرکز فرهنگی جهادی بقیه‌الله(عج)، پایگاه مقاومت شهید باکری مس سونگون و کمیته امداد شهرستان ورزقان، زمینه حضور 15 پزشک و دستیار را برای ارائه خدمان دندان‌پزشکی و سایر موارد درمانی فراهم کرده است.

مسئول بسیج شهدای مس در توضیح بیشتر این حرکت می‌گوید: پایگاه بسیج شرکت مس با مشورت‌های لازمی که انجام داد، تصمیم گرفت فعالیت‌های خود را فراتر از اقدامات صرفا فرهنگی قرار دهد و با عملیاتی کردن برخی فعالیت‌های جهادی در مناطق نیازمند و محروم به‌نوعی در جهت اهداف شرکت مس در زمینه مسئولیت اجتماعی و اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

«عباس صفری» به طرح در حال اجرا در شهر سونگون اشاره می‌کند و می‌گوید: این طرح به مدت چهار روز برای ارائه خدمات دندان‌پزشکی، چکاپ کامل از طریق پزشک عمومی و بحث روان‌شناسی و آسیب‌های اجتماعی پیاده می‌شود.

وی از استقبال مدیریت عامل شرکت ملی مس و مدیریت مس منطقه آذربایجان از ارائه و عملیاتی شدن این طرح‌ می‌گوید و ادامه می‌دهد: با همکاری کمیته امداد منطقه و با شناسایی عزیزان نیازمند، جامعه هدف خود را برای این کار مشخص و تعریف کردیم و از روز اول اجرای آن یعنی از روز دوشنبه 27 آذر این طرح با استقبال بسیار روبه‌رو شد.

مسئول بسیج شهدای مس از روحیه جهادی پزشکان و دستیاران حاضر در این طرح تقدیر می‌کند و می‌گوید: در مدت برپایی این طرح از ساعت 8 صبح تا 12 شب به بیش از 350 مددجوی این طرح خدمت‌رسانی می‌شود که کار به این سنگینی نیازمند روحیه بالا و تلاش بی‌وقفه‌‌ای است که خوش‌بختانه در افراد فعال در این طرح وجود دارد؛ این پزشکان عزیز بدون هیچ چشم‌داشت مادی از شهرهای مختلف ایران در سونگون حضور یافته‌اند تا این حرکت جهادی را انجام دهند.

صفری از تداوم این اقدامات جهادی در بسیج شرکت مس می‌گوید و ادامه می‌دهد: بعد از دو طرح جهادی در امدادرسانی زلزله کرمانشاه و پزشکی منطقه سونگون درصددیم در ذیل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت مس، با سرعت بالا اقدامات جهادی خود را تداوم بخشیم و برنامه‌هایی از این دست را در بسیج شرکت مس ادامه خواهیم داد؛ خوش‌بختانه بچه‌های شرکت مس از زمان هشت سال دفاع مقدس روحیه جهادی خود را ثابت کرده‌اند و همچنان بر این روحیه ثابت‌قدم هستند.

در روزهای برفی شهر سونگون گرمای این حرکت نوع‌دوستانه فضای مهمان‌سرای شرکت مس را پر از گرمای انسانیت کرده بود. پزشکان جوانی که در یک گروه فضای مجازی ازطریق مرکز فرهنگی بقیه‌الله(عج) برای این کار دور هم جمع شدند تا با فراهم شدن امکانات توسط بسیج شرکت مس، دردی از مردمان این منطقه را دوا کنند. پزشکانی که از چهارمحال بختیاری گرفته تا کرمان و اهواز و... برای انجام این حرکت خداپسندانه و نوع‌دوستانه در کنار مردم منطقه آذربایجان ایستادند.

یک سالن بزرگ در مهمان‌سرای مس با 6 یونیت دندان‌پزشکی، خاکریز اصلی این عملیات جهادی می‌شود. مردمان منطقه دسته به دسته در هوای برفی شهر از مناطق دور و نزدیک به این مکان می‌آیند.

 مهمان‌سرای مس با تجهیزات فراهم‌شده کاملاً شکل یک درمانگاه مجهز را به خود گرفته است. در ابتدا برای اهالی منطقه آموزش‌های اجتماعی مطرح می‌شود و خصوصا برای بچه‌ها و زنان منطقه صحبت‌هایی که مقتضای زندگی آن‌هاست به صورت خصوصی و عمومی طرح می‌شود.

 با چکاپ کامل بدنی و معاینه مقدماتی دندان‌های حاضران، آن‌هایی که نیاز به اقدامات درمانی دارند به پزشکان پرانرژی این طرح معرفی می‌شوند. اتاق موقت رادیولوژی آماده است تا از هر نظر مشکلات دندانی حاضران را مشخص کند.

در روز اول اجرای طرح، پزشکان پس از استقرار در محل اسکان خود و صرف ناهار کار را از ساعت 4 بعدازظهر آغاز می‌کنند ولی استقبال فوق‌العاده بالاست. شاید بیشتر از 50 نفر فقط در بعدازظهر روز اول... اما در این‌جا چون انسانیت در میان است خستگی معنایی ندارد و با صبر و حوصله به همه آن‌ها خدمت‌رسانی می‌شود.

«محمد حاجی‌آقازاده»، مدیر مس منطقه آذربایجان، نیز در شب اول اجرای طرح در بین پزشکان و عوامل حاضر می‌شود تا با گفتن خسته‌نباشید و خداقوت به آن‌ها حمایت همه‌جانبه مس را از این طرح خداپسندانه اعلام کند.

این‌جا هرچند هوا سرد و دمای با درجه منفی تمام زمین را در بیرون از سالن یخ‌زده کرده است اما با همین گرمای انسانیت است که قلب زمین گرم می‌شود...


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد