صنعت

بازدید رئیس ایدرو از شرکت های وابسته در استان خراسان شمالی

بازدید رئیس ایدرو از شرکت های وابسته در استان خراسان شمالی
پایگاه خبری معدن نیوز-رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از صنایع استان‌های خراسان شمالی بازدید کرد تا با جدیدترین دستاوردهای این صنایع و مسائل و مشکلات آنان آشنا شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از صنایع استان‌های خراسان شمالی بازدید کرد تا با جدیدترین دستاوردهای این صنایع و مسائل و مشکلات آنان آشنا شود.
به گزارش معدن نیوز ، غلامرضا شافعی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه نماینده مردم اسفراین و جمعی از مسئولان محلی، ابتدا از مجمتع صنعتی تولید فولاد آلیاژی این شهر دیدن کرد و روند پیشرفت طرح تکمیلی این مجتمع را با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت مورد بررسی قرار داد.
در این بازدید، پیشرفت طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین به رغم تحریم‌ها، مثبت ارزیابی شد. بر اساس این طرح، ظرفیت تولید فولاد آلیاژی مجتمع از 120 هزار تن به 180 هزار تن افزایش می‌یابد.
ضابط مدیرعامل این مجتمع در گزارش خود به رئیس ایدرو خواهان تامین مبالغی به‌عنوان سرمایه در گردش بود که با موافقت مهندس شافعی روبرو شد. همچنین مقرر شد ایدرو مذاکراتی با بانک‌ها برای بخشش مقادیری از جریمه‌های تسهیلات بانکی و نیز استمهال بخشی دیگر از این تسهیلات صورت دهد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان بازدید خود اظهار داشت: این مجتمع در سال‌های 67 و 68 بنیان‌گزاری شد و بحمدالله در سال‌های گذشته توسعه یافته ولی هنوز تکمیل نشده و در بخش‌هایی نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.
 شافعی افزود: وزارتخانه‌های مختلفی برای توسعه مناطق محروم کشور سرمایه‌گذاری می کنند و آنچه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایدرو مربوط است جلب همکاری مردم است یعنی تسهیلاتی فراهم شود تا مردم در مناطق خودشان سرمایه‌گذاری کنند.
وی در عین حال تصریح کرد: ممکن است ایجاد صنایعی توسط مردم امکان‌پذیر نباشد که دولت در این بخش با منابع دولتی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
رئیس ایدرو درادامه از شرکت لوله‌گستر اسفراین دیدن کرد. در این بازدید که از خطوط تولید لوله‌های مورد استفاده در صنعت نفت صورت گرفت، خشوعی مدیرعامل شرکت، گزارشی از روند تولید این لوله‌ها و فروش آنها به بخش‌های مختلف صنعت نفت ارائه کرد.
مسائل مختلف این شرکت از جمله تامین نقدینگی مورد نیاز و استمهال تسهیلات بانکی با حضور نماینده مردم اسفراین و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی و ارائه راهکار گردید.
رئیس ایدرو همچنین از شرکت جمکو، تولیدکننده انواع الکتروموتورها بازدید کرد. به گفته احتشام زاده مدیرعامل جمکو، این شرکت توانسته نخستین بار در کشور، الکتروموتورهای فشارقوی 2.5 و 4.5 مگاوات برای صنایع بزرگ معدنی کشور تولید کند و اکنون چنین سفارش تعمیرات الکتروموتور از کشورهای همسایه دارد.
شافعی در انتهای بازدید خود از جمکو گفت: این شرکت ظرف سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و به ابتکار خود یا از طریق ارتباطاتی که با شرکای خارجی داشته، به فناوری‌های ارزشمندی دست یافته است.
رئیس ایدرو ابراز امیدواری کرد که با برطرف شدن مسائل مالی و قرار گرفتن نقدینگی کافی دراختیار شرکت جمکو، جهشی در تولید این شرکت ایجاد شود.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد