بازار سرمایه

شرکت طلای شاندونگ چین سهام شرکت معدنی استرالیا را می خرد

شرکت طلای شاندونگ چین سهام شرکت معدنی استرالیا را می خرد
پایگاه خبری معدن نیوز-در ادامه تلاشهای چین برای افزایش ذخایر طلای خود ، شرکت طلای شاندونگ این کشور قصد دارد ۵۱ درصد سهام شرکت معدنی فوکوس مینرال استرالیا را خریداری کند .
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-در ادامه تلاشهای چین برای افزایش ذخایر طلای خود ، شرکت طلای شاندونگ این کشور قصد دارد 51 درصد سهام شرکت معدنی فوکوس مینرال استرالیا را خریداری کند .

به گزارش معدن نیوز به نقل از رویترز شاندونگ گلد دومین تولید کننده بزرگ طلای چین به شمار می رود و قصد دارد 51 درصد سهام شرکت فوکوس مینرال استرالیا را به ارزش 227 میلیون دلار خریداری کند .

بر این اساس این تازه ترین تلاش شرکتهای چینی برای دستیابی به ذخایر طلای بیشتر در سطح جهان به منظور تامین تقاضای داخلی است . این گزارش افزود رشد فزاینده تقاضای طلا در بازار چین طی ماههای اخیر تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا در بازارهای بین المللی داشته است .

به طوری که قیمت طلا در سپتامبر سال 2011 میلادی به بیش از 1920 دلار در هر اونس رسید . پیش از این شرکت شانگهای ژین گروپ نیز بخشی از سهام شرکت معدنی گلد فیلدز استرالیا را در اوایل سال 2012 میلادی خریداری کرده بود .

شرکت ملی طلای چین نیز برای خریداری سهام شرکت باریک گلد آفریقای جنوبی تلاش زیادی را آغاز کرده است . شرکت فوکوس مینرال استرالیا هم اکنون بیش از 4.3 میلیون اونس ذخایر طلا در اختیار دارد . قرار است قرارداد فروش سهام شرکت فوکوس مینرال استرالیا به این شرکت چینی در ماه دسامبر 2012 میلادی نهایی شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد