فولاد و آهن

برنامه جدید ذوب آهن مقبول دو روز اخیر بازار سهام برای کاهش هزینه تولید

برنامه جدید ذوب آهن مقبول دو روز اخیر بازار سهام برای کاهش هزینه تولید
پایگاه خبری معدن نیوز- شرکت فرابورسی ذوب آهن اعلام کرد قصد دارد با بکار گیری فناوری تزریق پودر زغال در فرآیند تولید، همزمان با افزایش بهره وری، هزینه های تولید را هم از طریق کاهش مصرف کک و گاز طبیعی بکاهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ذوب آهن اعلام کرد برنامه جدیدی برای کاهش هزینه های تولید دارد.

شرکت فرابورسی ذوب آهن اعلام کرد قصد دارد با بکار گیری فناوری تزریق پودر زغال در فرآیند تولید، همزمان با افزایش بهره وری، هزینه های تولید را هم از طریق کاهش مصرف کک و گاز طبیعی بکاهد.

 هدف "ذوب"، راه اندازی این فناوری در هر سه کوره بلند با ظرفیت تولید سالانه 3.6 میلیون تن فولاد خام است و نکته قابل توجه اینکه این برنامه، کوره بلند شماره 1 با ظرفیت 730 هزار تن که در سال 2015 تعطیل بود را هم شامل می شود.مراحل تعمیر این کوره در حال انجام است و پیش بینی شده این فناوری در جولای 2018 بطور کامل در هر سه کوره بلند کارخانه راه اندازی خواهد شد.

این سیستم پیشرفته به ذوب آهن این امکان را می دهد تا با هزینه های کمتر، دستاورد بهتری را داشته باشد. اجرای این سیستم مصرف کک را 120 تا 140 کیلوگرم به ازای هر تن چدن خام کاهش داده و به رقم 480 کیلوگرم به ازای هر تن چدن خام خواهد رساند.

کاهش مصرف گاز طبیعی هم از دیگر نتایح کاربرد این سیستم خواهد بود. ذوب آهن در تلاش برای کاهش وابستگی به زغالسنگ است که برای این کارخانه بسیار حیاتی بشمار می رود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد