سنگ و فلز گرانبها

کتاب الگوی توسعه صادرات سنگ‌های تزئینی ایران منتشر شد

کتاب الگوی توسعه صادرات سنگ‌های تزئینی ایران منتشر شد
پایگاه خبری معدن نیوز - کتاب الگوی توسعه صادرات سنگ های تزئینی ایران به قلم بهرام شکوری، استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهرات جنوب از سوی انتشارات طلایی پویندگان دانشگاه منتشر شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، دکتر بهرام شکوری در کتاب الگوی توسعه صادراتی سنگ‌های تزئینی ایران که مطالعه موردی بازار چین را در بر گرفته، سعی دارد بر مبنای تحلیل عملکرد صادراتی صادرکنندگان، یک الگوی راهبردی جامع در راستای توسعه صادرات صنعت سنگ ارائه کند.

وی همچنین پیش‌بینی کرده روند مصرف سنگ‌های تزئینی با وجود توسعه تولید و مصرف سنگ‌های مصنوعی پایدار نخواهد ماند به همین دلیل ایران باید در کمترین زمان، بیشترین سهم بازار سنگ‌های تزئینی را به خود اختصاص دهد.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در این کتاب بر این موضوع تاکید دارد که چین بزرگترین مصرف کننده سنگ‌های تزئینی جهان و مهمترین بازار هدف صادرات سنگ‌های تزئینی ایران به شمار می‌آید؛ با این وجود، میزان صادرات سنگ‌های تزئینی ایران به این کشور در سال‌های اخیر با توجه به روند رو به رشد تولید سنگ‌، نه تنها افزایشی پیدا نکرده بلکه با کاهش جدی نیز روبه‌رو بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد