فولاد و آهن

کرباسیان خبر داد:

شادگان در نهایت به فولاد خوزستان واگذار می شود

شادگان در نهایت به فولاد خوزستان واگذار می شود
پایگاه خبری معدن نیوز: فولاد شادگان در نهایت به شرکت فولاد خوزستان واگذار می شود چون آهن اسفنجی شادگان،‌ سبب رشد ظرفیت تولید شرکت فولاد خوزستان می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، دکتر مهدی کرباسیان، رئیس هیئت عامل ایمیدرو در برنامه افتتاحیه شادگان گفت: بهره برداری آزمایشی از آهن اسفنجی شادگان از مرداد ماه آغاز شده است و تاکنون 120 هزار تن آهن اسفنجی در این کارخانه تولید شده است.

وی از مشارکت شرکت 65 درصدی فولاد خوزستان در طرح شادگان تشکر کرده و گفت: این کارخانه در نهایت به شرکت فولاد خوزستان واگذار می شود. آهن اسفنجی شادگان،‌ سبب رشد ظرفیت تولید شرکت فولاد خوزستان می شود.

وی افزود: تاکنون 1.6 میلیون تن ظرفیت جدید تولید آهن اسفنجی از طرح های استانی فولاد به ظرفیت تولید این ماده در کشور افزوده شده است.

کرباسیان به صادرات 7 ماهه در زمینه آهن اسفنجی اشاره کرد و اظهار داشت: در 7 ماه نخست امسال 500 هزار تن آهن اسفنجی به خارج از کشور صادر شده است.

وی تصریح کرد: در طرح های استانی فولاد، بیش از 1.8 میلیارد یورو گشایش اعتبار صورت گرفته است.

معاون وزیر صمت با اشاره به آغاز کار ستاد زنجیره فولاد گفت: دبیرخانه این ستاد در شرکت ملی فولاد مستقر است و ما معتقدیم زنجیره فولاد جزو طرح های توسعه ای کشور است و باید به خوبی آن را مدیریت کرد.

عباس تفضلی، مدیر عامل فولاد شادگان نیز در این مراسم گفت: فولاد شادگان بعد از تلاش های زیاد و کمک ایمیدرو مجددا فعال شد. در صورتی که از سال 86 آغاز به کار کرده و دچار ایستایی شده بود. بیش از 500 میلیارد تومان در این طرح با کمک ایمیدرو و فولاد خوزستان سرمایه گذاری شده است.

وی توضییح داد: این کارخانه در 31 خرداد امسال به تولید رسید و برنامه تولید امسال 300 هزار تن است و طبق برنامه ریزی انجام شده،‌ سال آینده به 70 درصد از ظرفیت تولید کارخانه آهن اسفنجی خواهیم رسید.

تفضلی اشتغال مستقیم این کارخانه را 250 نفر عنوان کرد و گفت: 143 نفر از نیروهای شاغل از طریق آزمون جذب شدند البته از خارج از استان هم جذب نیرو نداشته ایم.

وی در خاتمه گفت: مواد اولیه مورد نیاز تولید آهن اسفنجی، در حال حاضر از شرکت فولاد خوزستان تامین می شود.

همچنین در این مراسم محمد کشانی، مدیر عامل فولاد خوزستان گفت: با توجه به افق 1404 و برنامه 55 میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد، شرکت فولاد خوزستان سهم 13 و 6 دهم درصدی از این برنامه دارد. 

وی افزود: در سال قبل 3.6 میلیون تن تولید فولاد خام داشتیم و برنامه امسال شرکت فولاد خوزستان تولید 3.7 میلیون تن است. همچنین در سال گذشته 1.9 میلیون تن صادرات فولاد داشتیم و امسال برنامه 2.2 میلیون تنی در این بخش داریم.

کشانی اظهار داشت: توسعه زیر سقفی در این شرکت 5.2 میلیون تن است.

وی در پایان نیز تاکید کرد: فولاد اکسین در اینده ای نزدیک به فولاد خوزستان واگذار می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد