آلومینیوم و مس

انتظارات در بازار مس مثبت و خوشبینانه است

انتظارات در بازار مس مثبت و خوشبینانه است
پایگاه خبری معدن نیوز- شرکت ودانتا متعلق به میلیاردر هندی، آنیل آگاروال، با یک سرمایه‌گذاری هنگفت قصد دارد ظرفیت واحد ذوب خود را افزایش دهد؛ اتفاقی که آن را به دومین تولیدکننده مس تصفیه‌شده جهان تبدیل می‌کند. این سرمایه‌گذاری اثرات مثبتی بر بازار مس دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کمپانی ودانتا (Vedanta) ظرفیت واحد ذوب Tuticorin در کشور هند را به دو برابر افزایش خواهد داد و برای تحقق این هدف، سازه مشابهی در جوار واحد ذوب موجود راه‌اندازی خواهد کرد. هم‌اکنون واحد ذوب Tuticorin ظرفیتی برابر با تولید 400هزار تن مس در هر سال دارد.

ودانتا متعلق به آنیل آگاروال (Anil Agarwal)، میلیاردر و کارآفرین برجسته هندی و بزرگ‌ترین شرکت تولید فلزات در هند است. این کمپانی چندملیتی مبلغ 717 میلیون دلار را به پروژه افزایش ظرفیت واحد ذوب خود اختصاص داده است و انتظار می‌رود در سه‌ماهه سوم سال مالی 2020 این پروژه به بهره‌برداری برسد. این طرح توسعه‌ای موجب خواهد شد تا ودانتا به بزرگ‌ترین کمپانی ذوب مس در هند بدل شود و واحد ذوب Tuticorin بعد از کمپانی جیانگشی کاپر (Jiangxi Copper) در کشور چین در جایگاه دومین واحد بزرگ ذوب مس در جهان قرار گیرد. جیانگشی کاپر هم‌اکنون با ظرفیتی برابر با 900هزار تن مس در هر سال فعالیت می‌کند.

در حال حاضر ودانتا 30درصد از بازار مس هند را در اختیار دارد، اما مدیران این شرکت قصد دارند تا نیمی از بازار مس کشورشان را از آن خود کنند. توسعه اخیر در واحد ذوب Tuticorin در راستای تحقق همین هدف انجام خواهد گرفت. ودانتا برای دست یافتن به سهم 50درصدی از بازار مس هند، برداشت از معادن خود در هند و استرالیا را افزایش داده است.

این شرکت همچنین یک سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در معادن خود در زامبیا داشته است. این سرمایه‌گذاری در راستای چهاربرابر کردن تولید خود در این کشور صورت گرفته است و مدیران ودانتا می‌گویند ارتباطی به پروژه توسعه ذوب Tuticorin ندارد و کنسانتره استخراجی از معادن این کشور در همان زامبیا ذوب خواهد شد.

ظرفیت‌های جدید واحدهای ذوب مس در کشور هند و همچنین برنامه‌های افزایش ظرفیت واحدهای ذوب در چین، موجب شده است تحلیلگران انتظار کسری مواد معدنی در بازار را داشته باشند. این یکی از موضوعاتی بود که در رویداد هفته بورس فلزات لندن مورد توجه قرار گرفت. در این گردهم‌آیی عنوان شد که رشد تقاضای کالاهای صنعتی در هند و کشورهای در حال توسعه جنوب آسیا محرکی برای انتظارات مثبت و خوش‌بینانه درباره بازار مس است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد