اقتصاد و صنعت

رشد ۶.۷ درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۷

رشد ۶.۷ درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۷
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش ٦.٧درصدی درآمدهای مالیاتی خبر داد و گفت حقوق گمرکی از ١٧ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان به ٢٣ هزار میلیارد تومان رسیده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه بودجه سال 97 بر اساس عملکرد تهیه شده است، گفت: برای اینکه بتوانیم با منابع محدودی که داریم بودجه عمرانی را اختصاص دهیم از روش جدیدی که با عنوان 3P در دنیا مشهور است، استفاده کرده و از حضور بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌ها بهره خواهیم گرفت.

وی در ادامه پروژه‌های عمرانی استانی را 66 هزار و تعداد پروژه‌های ملی را 6 هزار پروژه اعلام کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش 11.1 درصدی درآمدها در بودجه سال ٩٧، اضافه کرد: در این بخش درآمدهایی که صرفا از محل مالیات تامین می‌شود 6.7 درصد رشد دارد.

به گفته او حدود 39 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد شناسایی شده که از پرداخت مالیات معاف هستند و به دنبال آن هستیم که برای برخی از این گروه‌ها معافیت را لغو کنیم.

معاون رئیس جمهور به افزایش حقوق گمرکی در بودجه ٩٧ اشاره و اظهار کرد: حقوق گمرکی از 17 هزار و 300 میلیارد تومان به 23 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب بودجه 97، 47 هزار و 700 میلیارد تومان اوراق مالی واگذار خواهیم کرد، تصریح کرد: در مجموع منابع عمومی بودجه معادل 347 هزار و 700 میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته نوبخت درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده 101 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه ما در سال آینده با احتساب تورم 9 درصدی، در مقایسه با بودجه سال 96، 10 درصد تقلیل یافته است.

او گفت: با روش فعلی حذف یارانه‌ها، بیش از سه الی چهار میلیون نفر حذف نشدند، بنابراین روش جدیدی را در پیش خواهیم گرفت و سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صندوق رفاه اجتماعی تبدیل خواهد شد.

نوبخت اظهار کرد:هنوز مشخص نیست چه تعداد از افراد از دریافت یارانه حذف خواهند شد البته پیش بینی‌هایی داریم که چه تعداد باید حذف شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تاکید کرد: با احتساب نفت 55 دلار، رشد تولید ناخالص داخلی 5.5 درصد، رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت 5.8، نرخ تورم 9.1 درصد و نرخ بیکاری 11.3 درصد پیش بینی شده است.

نوبخت افزود:با در نظر گرفتن قیمت 60 دلار برای نفت، رشد تولید ناخالص داخلی 5.7 درصد، رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت 6 درصد، نرخ تورم 9 درصد و نرخ بیکاری 11.2 درصد پیش بینی شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد