اقتصاد و صنعت

رونق پایدار بورس در گرو انجام تعهدات صادراتی دولت

رونق پایدار بورس در گرو انجام تعهدات صادراتی دولت
پایگاه خبری معدن نیوز -عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: اگر دولت می‌خواهد رونق بورس ادامه پیدا کند، باید عمق آن را افزایش دهد و مراقبت از رشد بورس با حمایت از صادرکنندگان ممکن است.
  بزرگنمايي:

مهدی شریفی نیک نفس افزود: تسهیلات و جوائز صادراتی تعهداتی است که دولت در قبال صادرکننده ملزم به انجام آن است. اگر دولت به موقع به این تعهدات عمل کند و مطالبات شرکت‌ها در زمان مقرر پرداخت شود، کفه بورس همیشه به سمت رشد سنگینی خواهد کرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه بورس دماسنج اقتصاد است گفت: به طور حتم رونق بورس به رونق کلی اقتصاد باز می‌گردد. با توجه به حجم تولید شرکت‌ها می‌توان چشم انداز اقتصادی خوبی را متصور بود اما حل کردن مسائل بانکی و مدیریت پرداخت تسهیلات شرکت‌ها به رونق پایدار در بازار سرمایه می‌انجامد.

شریفی نیک نفس گفت: بخشی از بهبود شرایط بازار سرمایه به افزایش نرخ ارز و اثرگذاری آن در محصولات صادراتی مثل فولاد، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی باز می‌گردد. در سود شرکت‌های فعال در این زمینه‌ها تعدیلاتی صورت گرفته و به رشد شاخص کل منجر شده است. از سوی دیگر در شش ماهه دوم سال تولید و فروش محصولات افزایش پیدا می‌کند و این عامل هم، بی تاثیر بر رونق این روزهای بورس نخواهد بود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد