گفتگو، یادداشت و نشست خبری

افت قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۱۸ / رقابت بین تولیدکنندگان بالا خواهد گرفت

افت قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۱۸ / رقابت بین تولیدکنندگان بالا خواهد گرفت
پایگاه خبری معدن نیوز- تحلیلگر بین‌الملل بازار فولاد و سنگ آهن از پیش بینی افت قیمت های سنگ آهن در سال ۲۰۱۸ خبر داد.
  بزرگنمايي:

کیوان جعفری طهرانی، در گفت و گو با خبرنگار معدن نیوز با تشریح این خبر، گفت: در ماه‌های گذشته پیش بینی شده بود که در ماه دسامبر شاهد افت قیمتی در بحث سنگ آهن باشیم که در روزهای گذشته این اتفاق رخ داده و پیش بینی می‌شود تا اواخر عید شکوفه‌های چین که اواخر بهمن ماه سال جاری خواهد بود یعنی یک ماه و نیم آینده وضعیت بسیار متشنج خواهد بود.

وی افزود: قیمت سنگ آهن تا اواخر بهمن ماه به بالای 70 دلار خواهد رسید و تجربه نشان داده بهترین نرخ را در نشست حزب کمونیست چین یعنی 10 تا 15 اسفند ماه داریم چون شاهد معرفی پروژه های جدید از سوی رئیس جمهور چین هستیم.

جعفری طهرانی گفت: پیش بینی می شود امسال پروژه های جدیدی که توسط رئیس جمهور چین اعلام می شود پروژه هایی در راستا و در ادامه طرح راه ابریشم باشد که ایران نیز علاقمندی خود را برای حضور در این پروژه نشان داده و مشاهده می شود دولت جمهوری اسلامی ایران و کلیه بدنه دیپلماسی کشور به کمک بخش خصوصی در راستای ایجاد علاقمندی در میان دولت چین برای عبور راه ابریشم از ایران گام بر می دارد.

این تحلیلگر بین‌الملل بازار فولاد و سنگ آهن در ارتباط با تفاوت قیمت سال 2017 و 2018 خاطر نشان کرد: اگر متوسط قیمت سنگ آهن در سال 2017 بین 65 تا 70 دلار بود پیش بینی می شود در سال 2018 به واسطه افزایش رقابت ها، این رقم به 60 تا 65 دلار کاهش یابد.

وی ادامه داد: این کاهش قیمت به دلیل رقابت شدید بین کشورهای استرالیا، برزیل و دیگر تولیدکنندگان سنگ آهن رخ خواهد داد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد