آلومینیوم و مس

در نمایشگاه ساخت ایران صورت گرفت

نمایش توانمندی های شرکت ملی مس در عرصه تولید ملی

نمایش توانمندی های شرکت ملی مس در عرصه تولید ملی
پایگاه خبری معدن نیوز-با آغاز به کار نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندی های تولید ملی، شرکت ملی صنایع مس ایران تولیدات خود را در عرصه بومی سازی این صنعت به نمایش گذاشت.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-با آغاز به کار نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندی های تولید ملی، شرکت ملی صنایع مس ایران تولیدات خود را در عرصه بومی سازی این صنعت به نمایش گذاشت.
به گزارش معدن نیوز،نمایشگاه ساخت ایران به مناسبت بزرگداشت روزملی صنعت و معدن از 7 تا 10 تیرماه و با حضور 30 شرکت داخلی که به معرفی آخرین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای تولیدات خود خواهند پرداخت؛در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن خلیج فارس دایر است.
در همین راستا شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشته و دستاوردهای خود را در عرصه تولید ملی به بازدیدکنندگان ارائه می کند.
این نمایشگاه که برای اولین بار در سال تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در دهه تولید ملی برپا می‌شود‌؛ شعار « تولید کیفی و صادرات محور » را سرلوحه خود قرار داده است.
براساس این گزارش‌؛ شرایط ویژه ای نیز برای حضور تمامی اصناف و شرکتهای موفق تولید داخلی در این نمایشگاه وجود دارد که شامل داشتن استانداردهای ملی و بین‌المللی‌، ارائه خدمات پس از فروش برای کالاهای مرتبط و در نهایت داشتن کیفیت مناسب، قابلیت صادرات و رقابت در بازارهای خارجی است.
این گزارش می افزاید:نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های تولید ملی با حضور مسعود موحدی، قائم مقام وزیر صنعت‌، معدن و تجارت و اکبرپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی در محل دائمی نمایشگاه تهران گشایش یافت.
در همین حال قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور کسب و کار با اشاره به اینکه در دهه تولید ملی قرار داریم؛ گفت: نمایشگاه ساخت ایران یکی از سلسله فعالیت هایی است که در این دهه صورت گرفته است و تنها قطره‌ای از یک دریا محسوب می شود.
سید مسعود موحدی در افتتاحیه نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های تولید ملی، هدف از برپایی این نمایشگاه را عرضه تنها بخشی از توان داخلی برای تولید بومی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر یکی از تولید‌کنندگان مطرح دنیا هستیم؛ با برپایی چنین نمایشگاه هایی به زودی شاهد توسعه بیش از پیش تولید ملی و صادرات خواهیم بود.
وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی پارسال، نسبت به هفت سال گذشته با رشد 7درصدی مواجه شد؛ افزود: رقم تجارت خارجی به چند صد میلیارد دلار رسیده به طوری که سال گذشته صادرات غیر نفتی کشور 50 میلیارد دلار اعلام شد.
به گفته موحدی افزایش صادرات نشان از توان رشد صنایع داخلی، بخصوص در ابعاد تکنولوژیک دارد و این در حالی‌ست که واحد وزنی صادرات کشور بیش از گذشته دارای ارزش شده است.
قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه حدود 60 درصد از صادرات کشور را کالاهای صنعتی تشکیل می‌دهد؛ افزود: برند ایرانی برای کالاهای مختلف در حال شناخته شدن است‌ و این مهم نشان از رشد و توسعه کشور در تمامی حوزه‌های صنعت و معدن دارد.
موحدی تولید ناخالص داخلی با شاخص برابری قدرت خرید را حدود یک هزار میلیارد دلار دانست و گفت: در بخش داروسازی نیز تا حدودی خودکفا شده ایم، به طوری که برخی داروها را خودمان تولید می‌کنیم و کپی از مشابه خارجی نیست بلکه بر اساس تحقیق و توسعه داخلی شکل گرفته است.
وی محصولات ساخت داخل را دارای کیفیتی مناسب و با رویکرد صادراتی برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی اعلام و تصریح کرد: تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی ایجاد شده از سوی غرب فرصتی برای شکوفایی اقتصادی کشور است تا هر سال شاهد توسعه تولید ملی و توسعه صادراتی باشیم.
او گفت: همان طور که محدودیت‌ها در 8 سال دفاع مقدس موجب پیشرفت کشور شد و صنایع دفاعی کشور در سراسر دنیا مطرح است؛ تحریم‌های کنونی نیز به رشد و پیشرفت کشور در حوزه اقتصادی و صنعتی منجر خواهد شد.
موحدی در پاسخ به این پرسش که حمایت‌های قانونی از تولیدات داخل در حال حاضر به چه صورت است؛ گفت: با ابتکار مشترک توسط دولت و مجلس، اصلاحی در قانون حداکثر استفاده از توان داخلی صورت گرفت و وزارت صمت نیز تنها با بسترسازی و ایجاد زیر ساخت‌های لازم‌، زمینه را برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی فراهم خواهد کرد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور کسب و کار با اشاره به برگزاری دو نشست مشترک با تشکل‌ها و دستگاه‌ها در هفته گذشته برای حل مشکل تامن مالی تصریح کرد‌: با توجه به توانمندی صنایع و مدیریت مناسبی که بخش خصوصی دارد باید کمک کنیم که قیمت‌ تمام شده کاهش یافته‌، تولید کیفیت پیدا کند و در نهایت تامین مالی نیز صورت پذیرد.
او ادامه داد: در این نمایشگاه شاهد عرضه انواع محصولات ساخت ایران در حوزه‌های معدنی، صنعتی، خودرو، شیمیایی و دارویی هستیم که بازار این محصولات تنها به داخل کشور محدود نمی‌شود و در کشورهای خارجی نیز متقاضی خرید دارد.
نیاز دنیا به کالای ایرانی
در همین حال رئیس خانه صنعت و معدن نیز گفت: نمایشگاه ساخت ایران از امسال در دهه تولید ملی برای معرفی توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی برگزار می‌شود و از سال آینده از ابتدای دهه تولید ملی در نخستین روز تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان این دهه یعنی روز ملی صنعت و معدن ادامه خواهد داشت.
هادی غنیمی فرد با بیان اینکه تولید ملی روز به روز در حال رشد و توسعه است افزود: روزی خواهد رسید که دنیا به کالای ایرانی نیاز اساسی داشته باشد و ما آنها را تحریم کنیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، تولیدات داخل متقاضی بسیاری در سطح دنیا دارند؛ به طور نمونه بسیاری از کشورها به ریل‌آهن ساخت داخل نیاز اساسی دارند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد