صنعت

غنیمی فرد خواستار شد:

اصلاح نرخ بهره بانکی برای تولید در دستور کار مسئولان قرار گیرد/ بانکها با صنعت همراه شوند

اصلاح نرخ بهره بانکی برای تولید در دستور کار مسئولان قرار گیرد/ بانکها با صنعت همراه شوند
پایگاه خبری معدن نیوز-رئیس شورای مرکزی خانه های صنعت و معدن ایران با تاکید بر نامناسب بودن نرخ تسهیلات اعطایی بانکها خواستار ضرب العجل در اصلاح نرخ بهره بانکی برای تولید شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-رئیس شورای مرکزی خانه های صنعت و معدن ایران با تاکید بر نامناسب بودن نرخ تسهیلات اعطایی بانکها خواستار ضرب العجل در اصلاح نرخ بهره بانکی برای تولید شد.
 به گزارش معدن نیوز ، «هادی غنیمی فرد» در همایش دانش،‌آگاهی و تولید ملی که در آستانه روز ملی صنعت‌ومعدن که با حضور جمعی از صاحبنظران و فعالان اقتصادی برگزار شد تحقق این امر را زمینه ساز بالندگی بخش صنعت و تولید، افزایش رقابت پذیری و ارتقاء سطح صادرات دانست.
وی با تاکید اینکه مجلس باید در این خصوص جدیت و توجه بیشتری به خرج دهد افزود: در حال حاضر نرخ بهره بانکی کشور موجب افزایش قیمت تمام شده و عدم رقابت پذیر بودن محصولات در بازار خواهد شد.
غنیمی فرد در ادامه با اشاره به حمایت همه جانبه از تولید از سوی همه دستگاههای سیاستگذار و مسئول از بانکها خواست تا در این راه همیاری لازم را  با بخش تولید و صنعت کشور داشته باشند.
وی همچنین عدم تامین نقدینگی را یکی دیگر مشکلاتی دانست که باید به آن توجه شود و دراین باره از مسئولان خواست تا تسهیلات مالی و اعتباری لازم را برای جلوگیری از  تعطیلی واحدهای تولیدی ارائه کنند.
 به گفته رئیس شورای مرکزی خانه های صنعت و معدن ایران، بانکها باید به عنوان بازوی تولید عمل کنند و به دنبال رفع موانع تولید در کشور باشند از این رو پیشنهاد می‌شود تا حسابی برای تولید در بانکهای کشور افتتاح و هر فردی که تمایل دارد برای ارتقای تولید ملی پول خود را در این حساب وارد و سهمی را از آن خود کند.
همچنین در این همایش رئیس هیئت مدیره شبکه انجمن های صنعتی و معدنی ایران نیز  تامین مالی واحدهای تولیدی را در شرایط کنونی بسیار سخت ارزیابی کرد و ارائه تسهیلات بانکی متناسب با این شرایط را خواستار شد.
به گفته « بیژن پناهی زاده» ، واردات کالاهای خارجی،‌عدم رقابت پذیری کالای داخلی با آنها،‌ نارسائی های فضای کسب وکار ،‌نوسانات نرخ ارز ،‌ عدم نقدینگی و تامین مالی و اعتباری واحدها و موارد دیگر در رسیدن ما به آنچه امروز خواهان بازنگری و اصلاح آن هستیم موثر است.
وی در ادامه اصلاح نظام اقتصادی و بانکی کشور را در تغییر شرایط حاضر حائز اهمیت ذکر کرد و ضمن ابراز امیدواری از تعامل بانک مرکزی دراین زمینه ،‌ بر تعمیق روابطط هرچه بیشتر بخش خصوصی با مسئولان دولتی تاکیدکرد.
 درهمایش دانش،‌آگاهی و تولید ملی چند تن از فعالان اقتصادی و تولیدی پشت تریبون آزاد قرار گرفتند و بیان مشکلات و موانع ارائه راهکارهای اجرایی پرداختند.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد