گفتگو، یادداشت و نشست خبری

میانگین تعرفه ۲۰ درصد در صنعت فولاد معقول است

میانگین تعرفه ۲۰ درصد در صنعت فولاد معقول است
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار داشت: تعرفه ۲۰ درصدی برای فولاد، حداقل تعرفه ای است که می توان با آن از صنعت کشور درمقابل تهدیدهای خارجی حمایت کرد.
  بزرگنمايي:

دکتر محمود اسلامیان، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با خبرنگار معدن نیوز با بیان این مطلب گفت: صنعت فولاد در همه جای دنیا به عنوان صنعت مادر شناخته می شود و علت اصلی آن تاثیر فوق العاده ای است که این صنعت بر روی اشتغال دارد. مطالعات جهانی نشان می دهد که به ازای هر اشتغال مستقیم در فولاد 25 اشتغال غیر مستقیم از سوی این صنعت ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه صنعت فولاد کشور طی دو دهه اخیر به دلیل حضور بخش خصوصی در رشته های مختلف بسیار فعال شده است.

اسلامیان ابراز امیدواری کرد که امسال تولید فولاد کشور از مرز 20 میلیون تن عبور کند و گفت: در تمام دنیا حمایت هایی از این صنعت مادر می شود و انتظار ما نیز از دولت همین حمایت هاست. میانگین تعرفه فولاد 20 درصد است که به نسبت سایر صنایع مانند خودرو و لوازم خانگی که تعرفه 40 درصدی دارند، تعرفه معقولی محسوب می شود.

وی به کاهش تعرفه ها در برخی اقلام فولادی اشاره کرد و گفت: انتظار از دولت این است که با توجه به سطح تعرفه ها در اروپا و آمریکا، سطح تعرفه ای واردات ایران هم دستخوش تغییر نشود چراکه تعرفه 20 درصد را حداقل تعرفه ای می دانیم که می توان از صنعت فولاد داخلی در مقابل کشورهای تهدیدکننده حمایت کرد.

رئیس انجمن فولاد ایران به تعرفه های حمایتی سایر کشورها هم اشاره داشت و عنوان کرد: اتحادیه اروپا برای حمایت از صنایع خود تعرفه بالایی را در نظر گرفته و حتی تعرفه واردات ورق از ایران 57 دلار در هر تن است یا در آمریکا تعرفه واردات بین 5 تا 522 درصد می باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد