سنگ آهن و ذغال سنگ

علت تعطیلى معادن زغال سنگ البرز شرقى/ توضیحات مدیر عامل در ارتباط با انتشار خبر تعطیلى البرز شرقى+مستندات

علت تعطیلى معادن زغال سنگ البرز شرقى/ توضیحات مدیر عامل در ارتباط با انتشار خبر تعطیلى البرز شرقى+مستندات
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر عامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقى در ارتباط با علت تعطیلى این معادن و انتشار خبر آن در برخى رسانه ها گفت: علت تعطیلى این معادن امتناى مسئولین از امضاى فرم تحویل وسایل ایمنى بوده و اخبارى که در برخى از رسانه ها در روزهاى اخیر انتشار یافته کذب و هیچ گونه نشتى گازى در معادن وجود ندارد.
  بزرگنمايي:

منصور شریف، در گفت و گو با خبرنگار معدن نیوز با اشاره به خبر منتشر شده توسط برخى رسانه ها مبنى بر تعطیلى معادن زغال سنگ البرز شرقى اظهار کرد: با توجه به حادثه اى که چندى قبل در معدن زمستان یورت گلستان پیش آمد این معادن ایمن سازى را در راس اقدامات خود قرار داده و تمام تلاش ها انجام گرفته که کار در این معادن به نحوى ایمن انجام شود و تجهیزات و آموزش هاى لازم براى کارکنان در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقى، افزود: این معدن براى هر نفر با هزینه بالغ بر یک میلیون تومان کپسول خود نجات خریدارى کرده و آموزش هاى لازم انجام گرفته که اگر معادن دچار مشکل شد افراد بتوانند از این امکانات براى نجات خود استفاده کنند.

وى با بیان اینکه هر فردى براى ورود به معادن باید تجهیزات کامل تحویل گرفته و فرم هاى تاییدیه را امضا کند، خاطر نشان کرد: روز یکم آذر ماه تیمى از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان و بازرسان و مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعى براى بازدید از این معادن حضور پیدا می‌کنند و طبق روال وسایل ایمنى در اختیار آنها قرار می‌گیرد و تقاضا می‌شود فرم هاى مخصوص را امضا کنند.

شریف ادامه داد: این مسئله باعث ناراحتى مسئولین شده و از امضاى فرم دریافت وسایل ایمنى امتنا مى کنند در صورتى که در بازدید هاى گذشته این کار بدون هیچ مشکلى انجام مى شد اما در این بازدید با امضا نکردن این فرم به لحاظ ایمنى اجازه ورود به این مسئولین داده نشده و در صورتى اجازه ورود داده خواهد شد که با مسئولیت خود از این معادن دیدن کنید.

وى تصریح کرد: با گفته شدن چنین حرفى مسئولین زبان به تهدید گشوده که این معدن تعطیل خواهد شد و شما باید بیمه بیکارى به کارگرها پرداخت کنید و بدون بازدید از این معادن محل را ترک مى کنند و چند روز بعد در جلسه اى که با فرماندارى مینو دشت در حال انجام بوده به مسئول اداره کار مینودشت اطلاع می‌دهند که پرونده معادن البرز شرقى به دادگاه خواهد رفت و این معادن به حالت تعلیق در آورید.

مدیر عامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقى، گفت: روزهاى بعد از دادگاه براى بازدید از این معادن حضور میابند و باز هم بازرسان اداره کار از امضاى فرم ایمنى امتنا می‌کنند و با وجود ضابتین قضایى این ورود انجام مى گیرد و در روزهاى بعد با بهانه گیرى هایى که تنها با تذکر قابل رفع بوده اند و طبق گفته کارشناسان وزارت صنعت نیازى به تعطیلى این معادن نبوده تونل شماره ٢ تعطیل شده و در پی آن تونل هاى ٣ و ٤ این معادن هم به تعطیلى کشیده مى شود.

وى افزود: برخى از این مسئولین براى فرافکنى در روزهاى گذشته خبر تعطیلى این معادن به علت نبود ایمنى و نشت گاز را در برخى رسانه ها انتشار داده اند و این خبر از پایه و اساس کذب بوده است و هیچ صحبت و تذکرى مبنى بر نشت گاز در معادن انجام نشده است.

گفتنى است خبر تعطیلى معادن زغال سنگ البرز شرقى در روزهاى گذشته توسط برخى رسانه ها منتشر شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد