صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی

بهره برداری از ۲۷ طرح صنعتی و عمرانی در شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان

بهره برداری از ۲۷ طرح صنعتی و عمرانی در شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان
خبرگزاری تخصصی معدن- با حضور مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ۲۷ طرح صنعتی و عمرانی در شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- با حضور مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران 27 طرح صنعتی و عمرانی در شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.
به گزارش معدن نیوز ؛ فخرالله مولایی در مراسم بهره برداری از یکی از واحد های تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این طرحها شامل17 طرح عمرانی با سرمایه گذاری 54 میلیارد ریال و 10 واحد تولید ی با سرمایه گذاری 77 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: این تعداد واحد تولیدی برای 142 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد:‌ بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به رغم  تحریمهای گسترده کشورهای استکباری، سال 91 به عنوان سال رونق شهرکهای صنعتی و واحدهای تولیدی بویژه در سیستان و بلوچستان خواهد بود.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خاطر نشان کرد: تا سال گذشته بودجه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران 430 میلیارد تومان بود که هم اکنون برای سال آینده بودجه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به 2 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
مولایی تاکید کرد: این افزایش چند برابری بودجه برای شهرکهای صنعتی کشور و کیفی سازی واحد های صنعتی درنظر گرفته شده است .
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تصریح کرد: افزایش کمکهای فنی و مهندسی از دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده درراستای مقابله با تحریم به شمار می رود.
مولایی افزود: در بخش ایجاد و تکمیل زیر ساختها نیز افزایش بودجه به صورت چشمگیر خواهد بود.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: در کل کشور 97 درصد از مصوبات دور اول، 85 درصد مصوبات دور دوم و 47 درصد مصوبات دور سوم سفرهای استانی دولت در بخش شهرکهای صنعتی محقق شده است.
به گفته وی در سیستان و بلوچستان 100 درصد مصوبات دور اول، 90 درصد مصوبات دور دوم و 80 درصد مصوبات دور سوم سفرهای رییس جمهوری به این استان در حوزه شهرک های صنعتی محقق شده که حاکی از سرآمد بودن شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان در خصوص اجرای مصوبات سفرهای دولت به استان است.
وی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با در نظر گرفتن شرایط خاص اقلیمی و موقعیت جغرافیایی سیستان و بلوچستان و طی توافق با استاندار این استان تصمیماتی برای افزایش مشوق های سرمایه گذاری، معافیت های مالیاتی و همکاری بانکها برای افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات در این منطقه به منظور جذب سرمایه گذار گرفته است که از سال آینده اجرایی می شود.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: هم اکنون در کل کشور 570 هزار نفر در شهرکها و نواحی صنعتی مشغول به کار هستند که این روند رو به رشد  اشتغال پایدار ادامه خواهد داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد