طلا و نقره

بازار طلا تحت فشار افزایش شاخص دلار و گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره

بازار طلا تحت فشار افزایش شاخص دلار و گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره
پایگاه خبری معدن نیوز - قیمت طلا امروز تحت فشار افزایش شاخص دلار و گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره قرار گرفت اما تتغییری را به ثبت نرساند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، فعالان بازار پیش بینی می کنند، بانک مرکزی آمریکا امسال و سال آینده نرخ بهره را افزایش می دهد.

افزایش نرخ بهره و شاخص دلار، تقاضای طلا و در نتیجه قیمت آن را کاهش می دهد.

قیمت تحویل فوری طلا امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن به یک هزار و 275 دلار و 63 سنت رسید که تقریباً نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته تغییری نداشت.

جمعه گذشته به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا، قیمت طلا 0.7 درصد کاهش یافت که بیشترین افت یک روزه این فلز گرانبها از 26 اکتبر (چهار آبان) محسوب می شود.

در معاملات آتی بازار کامکس آمریکا نیز هر اونس طلا در ساعت یاد شده به قیمت یک هزار و 275 دلار و 80 سنت معامله شد که از آخرین قیمت جمعه گذشته تنها 0.1 درصد بیشتر بود.

شاخص طلا که نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی می سنجد، امروز با 0.22 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به 94.52 رسید.

به گزارش ایرنا، پس از بحران مالی سال2008، بانک مرکزی آمریکا اقدام به کاهش نرخ بهره این کشور به نزدیک صفر کرد تا با افزایش سرمایه گذاری و تولید، اقتصاد این کشور را تقویت کند.

در اواخر سال 2015 با توجه به افزایش نرخ رشد اقتصادی در این کشور، بانک مذکور تصمیم گرفت به صورت مرحله ای نرخ بهره را افزایش دهد که نخستین مرحله آن را در دسامبر همان سال (آذر-دی سال 1394) اجرا کرد.

افزایش نرخ بهره، کاهش تقاضای طلا را به دنبال دارد زیرا طلا یک کالای بی بازده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد