اقتصاد و صنعت

ایجاد خط اعتباری ۱۰ میلیارد دلاری ژاپن برای سرمایه گذاری در ایران

ایجاد خط اعتباری ۱۰ میلیارد دلاری ژاپن برای سرمایه گذاری در ایران
پایگاه خبری معدن نیوز - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت:سفیر ژاپن از ایجاد خط اعتبار ده میلیارد دلاری از سوی دولت این کشور برای شرکت‌های ژاپنی خواهان سرمایه گذاری،ایجاد پروژه‌های مشترک با ایران خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت:سفیر ژاپن از ایجاد خط اعتبار ده میلیارد دلاری از سوی دولت این کشور برای شرکت‌های ژاپنی خواهان سرمایه گذاری، ایجاد پروژه‌های مشترک با ایران خبر داد.

هوشنگ فلاحتیان، با اشاره به برپایی سمینار همکاری‌های مشترک ایران و ژاپن در حاشیه برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق، عنوان کرد: در این مراسم شرکت‌های ژاپنی درصدد معرفی ظرفیت‌های خود به شرکت‌های داخلی و همچنین بررسی راهکارهای سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران هستند. در این سمینار سفیر ژاپن در ایران خبر از ایجاد خط اعتبار ده میلیارد دلاری از سوی دولت این کشور برای شرکت‌های ژاپنی خواهان سرمایه‌گذاری، همکاری و ایجاد پروژه‌های مشترک با ایران داد که مطمئنا این اقدام دولت ژپن فرصت بسیار مناسبی است که در صورت علمیاتی شدن یک موفقیت بسیار بزرگ خواهد بود.

فلاحتیان با تاکید بر اینکه طرف ژاپنی درصدد سرمایه‌گذاری یا اجرای پروژه در بخش‌های نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر، پست‌های برق و تجهیزات مرتبط با صنعت برق است، ادامه داد: در قالب برپایی این همایش جلسات رو درویی با بخش خصوصی نیز تدارک دیده شده است که طبیعتا چنین اقدامی شرایطی را فراهم خواهد کرد تا شرکت‌های ژاپنی و ایرانی بتوانند زمینه‌های مشارکت و همکاری خود را به خوبی جستجو کنند. از سوی دیگر برگزاری چنین سمینارهای می‌تواند به انتقال تکنولوژی و دست یابی شرکت‌های ایرانی به فناوری‌های جدیدی که کشور ژاپن در طی چند سال اخیر نیز کسب کرده تسهیل یابد.

وی با اشاره به چشم انداز خوبی که پس از اجرای برجام در این حوزه به وجود آمده است، ادامه داد: با توجه به خط اعتباری خوبی که کشور ژاپن در نظر گرفته مسلما ایجاد نمایندگی از طرف شرکت‌ها و برندهای معتبر ژاپنی می‌تواند زمینه همکاری تولیدکنندگان داخلی و تجهیزات برقی را با طرف‌های خود در کشور ژاپن به خوبی فراهم کند. اگر ما در قالب زمان‌بندی مشخصی بتوانیم با مشارکت شرکت‌های ژاپنی تولیدات مشترکی را برای تجهیزات برقی داخل کشور رقم زده و حتی بتوانیم نسبت به صادرات آن‌ها نیز اقدام کنیم طبیعتا صادرت خدمات مهندسی و کالاهای برقی ایران به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه نیز افزایش خواهد یافت و زمینه اشتغال و دست یابی به فناوری‌های جدید به ویژه استفاده از تجهیزاتی که از کارایی و راندمان بیشتری برخوردار هستند و تکنولوژی به روزتری دارند بیش از پیش فراهم خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد