آلومینیوم و مس

از ابتدای مهر ماه امسال صورت گرفت؛

معامله ۱۵ هزار تن آلومینیوم در تالار صنعتی بورس کالا

معامله ۱۵ هزار تن آلومینیوم در تالار صنعتی بورس کالا
خبرگزاری تخصصی معدن- نمودار معاملات رینگ صنعتی بورس کالا نشان می دهد که از ابتدای مهرماه تا امروز ۳۶ هزار و ۶۹۰ تن انواع شمش و بیلت آلومینیوم در رینگ صنعتی بورس کالا عرضه شده که از این میزان ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن مورد معامله قرار گرفته است.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- نمودار معاملات رینگ صنعتی بورس کالا نشان می دهد که از ابتدای مهرماه تا امروز 36 هزار و 690 تن انواع شمش و بیلت آلومینیوم در رینگ صنعتی بورس کالا عرضه شده که از این میزان 14 هزار و 800 تن مورد معامله قرار گرفته است.
به گزارش معدن نیوز ؛ سه شرکت ایرالکو، المهدی و هرمزآل عرضه کنندگان شمش و بیلت آلومینیوم در رینگ صنعتی بورس کالا هستند که از حدود دو ماه پیش به دلیل نوسانات قیمت های جهانی افت قیمت آلومینیوم و نبود تقاضا در بازار داخلی نتوانسته اند عمده محصولاتشان را در بورس به فروش برسانند.
آمارهای بورس کالا نشان می دهد که از ابتدای مهر ماه امسال شرکت المهدی 10 هزار و 80 تن آلومینیوم در بورس عرضه کرده که از این میزان فقط 3 هزار و 670 تن به فروش رفته است.
همچنین برای محصولات المهدی 5 هزار و 490 تن تقاضا در بازار وجود داشت که به اعتقاد کارشناسان افت قیمت های جهانی باعث شده است تا معاملات آلومینیوم در بورس کشش لازم را نداشته باشد.
آلومینیوم هرمزآل شرکتی است که امسال به طور منظم محصولاتش را در بورس عرضه می کند اما به دلیل پایین بودن تقاضا بیشتر محصولات این تولیدکننده در بورس به فروش نمی رسد.
هرمزآل از ابتدای مهر ماه 16 هزار و 700 تن شمش آلومینیوم را روانه بورس کرده که با وجود ایجاد صف تقاضای 7 هزار و 440 تنی فقط 3 هزار و 640 تن از محصولات این مجتمع خریداری شده است.
اما در این میان بهترین عملکرد به عرضه کننده قدیمی بورس تعلق دارد. ایرالکو در این مدت 9 هزار و 910 تن شمش آلومنیوم را روی تابلوی معاملات بورس برده است که از این میزان 7 هزار و 490 به فروش رفته است. برای خرید محصولات ایرالکو تقاضای 8 هزار و 770 تنی در بازار وجود داشته که فعالان بازار دلیل استقبال خریداران از محصولات ایرالکو را مشتریان مشخص این شرکت به دلیل حضور چند ساله آن در بورس عنوان می کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد