طلا و نقره

گسترش اکتشاف معادن طلا در کشور

گسترش اکتشاف معادن طلا در کشور
خبرگزاری تخصصی معدن- یکهزار محدوده طلاخیز شناسایی شده و ۲۱ استان هم طلایی است و احتمال می رود ذخایر معدنی طلا در کشور بیش از این مقدار باشد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- یکهزار محدوده طلاخیز شناسایی شده و 21 استان هم طلایی است و احتمال می رود ذخایر معدنی طلا در کشور بیش از این مقدار باشد.
به گزارش معدن نیوز ؛ معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور گفت: سازمان زمین شناسی کشور به دلیل وظایف حاکمیتی که دارد، زیرساخت های خوبی برای گسترش اکتشاف معدنی فراهم کرده و روش های اکتشاف نیز از حالت سنتی به روش های سیستماتیک تغییر کرده است.
بهروز برنا از تهیه نقشه های زمین شناسی دقیق، ژئوشیمی و هوایی خبر داد و گفت:‌ در استان های مرزی، ذخایر معدنی به خوبی اکتشاف نشده بود که در سال های اخیر در این مناطق هم تلاش های خوبی کردیم و کردستان از سال 1375 وارد فعالیت های اکتشاف نظام مند شد و سه محدوده ذخیره طلا کشف شده است.
وی افزود: طلای منطقه قلقله در شهرستان سقز از توابع استان کردستان 4.12 تن ذخیره قطعی و 21.4 تن ذخیره احتمالی دارد و ذخیره قطعی طلای محدوده قبقلوقجه، یک تن و ذخیره احتمالی آن 2.3 تن است، معدن طلاى کرویان در استان کردستان هم با 3.9 تن ذخیره قطعى کشف شده ‌است.
معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور گفت: با توجه به طرح های توسعه فولاد و افزایش تقاضای سنگ آهن، طرح های اکتشافی در کمربند معادن سنگ آهن انجام شده و در مرحله نخست در منطقه جاپلنگ در شهرستان نائین ذخایر خوبی شناسایی شده است.
وی ذخیره‌ کشف در این منطقه را 19 میلیون و 650 هزار تن سنگ‌آهن با عیار 31.16 درصد همراه با 2.28 منگنز اعلام کرد.
برنا افزود: در استان سیستان و بلوچستان هم ذخایر معدنی طلا کشف شده است.
وی تاکید کرد: بودجه اکتشاف را باید تقویت کنیم و البته با توجه به افزایش قیمت طلا فعالیت های این حوزه از صرفه و توجیه اقتصادی خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد