سنگ و فلز گرانبها

دو واحد سنگ بری تا پایان سال در آذربایجان غربی افتتاح می شود

دو واحد سنگ بری تا پایان سال در آذربایجان غربی افتتاح می شود
پایگاخ خبری معدن نیوز- امسال پنج واحد فرآوری و سنگ بری بزرگ در آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده و و دو واحد بزرگ دیگر نیز با همکاری بخش خصوصی و دولتی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
  بزرگنمايي:


بهره‌برداری از 2 واحد فراوری و سنگ‌بری بزرگ تا پایان سال در آذربایجان‌غربی
به گزارش معدن نیوز جعفرصادق اسکندری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از افتتاح دو واحد فراوری و سنگ‌بری در مقیاس بزرگ تا پایان سال در این استان خبر داد و گفت: بی‌شک آذربایجان‌غربی به عنوان قطب تولید انواع سنگ و ذخایر معدنی شناخته شده است و ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه دارد که برای توسعه فعالیت‌های معدنی در این استان برپایی نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی ضروری است.

 وی همچنین افزود: این نمایشگاه محلی به منظور انجام مبادله با دیگر استان‌ها در زمینه سنگ، معدن و صنایع معدنی، ماشین‌آلات، صنعت ساختمان و صنایع وابسته است.

 اسکندری با تأکید بر ظرفیت‌های صادراتی سنگ و صنایع معدنی این استان، گفت: در این زمینه نیز صادرات به کشورهای منطقه برای ارزآوری پیش‌بینی شده است.

وی از ایجاد تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای مختلف به ویژه ترکیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس، خبر داد و افزود: این کشورها بازار مطلوبی برای صادرات به شمار می‌روند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به توسعه واحدهای فراوری و سنگ‌بری در مقیاس بزرگ، گفت: امسال پنج واحد از این نوع به بهره برداری رسیده است و و دو واحد بزرگ دیگر نیز با همکاری بخش خصوصی و دولتی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

اسکندری در پایان ابراز کرد: ایجاد کارگاه‌های آموزشی مهندسی و توسعه فعالیت‌های معدنی برای تامین بازارهای داخلی و صادرتی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده امسال به شمار می‌رود.

چهارمین نمایشگاه تخصصی سنگ، معدن و صنایع معدنی، ماشین‌آلات، صنعت ساختمان و صنایع وابسته در پارک جنگلی ارومیه از امروز آغاز بکار کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد