سایر

توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شد؛

جدیدترین مصوبات کارگروه تنظیم بازار/عرضه برنچ پرمحصول در بازار بورس

جدیدترین مصوبات کارگروه تنظیم بازار/عرضه برنچ پرمحصول در بازار بورس
خبرگزاری تخصصی معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت جدیدترین تصمیمات کارگروه تنظیم بازار را در سه حوزه گندم، برنج و ذخیره سازی اعلام کرد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت جدیدترین تصمیمات کارگروه تنظیم بازار را در سه حوزه گندم، برنج و ذخیره سازی اعلام کرد.
به گزارش معدن نیوز ؛ " مهدی غضنفری " گفت: براساس یکی از مصوبات کارگروه، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی مجاز است باقیمانده برنج پرمحصول خریداری شده موجود در انبارها را از طریق مزایده و یا عرضه در بورس کالا به فروش برساند.
وی ادامه داد: نمایندگان ویژه رییس جمهوری مقررکردند ضرروزیان ناشی از قیمت تمام شده برنج (قیمت خرید تضمینی به موازات هزینه های تبعی) موضوع بند یک پس از تایید سازمان حسابرسی درچارچوب ضوابط و مقررات ماده 70 قانون محاسبات عمومی کشور محاسبه و به حساب ضرر و زیان شرکت بازرگانی دولتی اعمال حساب کنند.
به گزارش شاتا، نشست کارگروه تنظیم بازار با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، دادگستری ، نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، نمایندگان سایر دستگاه ها و وزارتخانه های ذیربط از جمله بانک مرکزی ، وزارت جهاد کشاورزی در محل ساختمان مرکزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد.
دکتر غضنفری به تصمیم دیگر کارگروه نیز اشاره ای داشت و گفت :دراین جلسه همچنین مقرر شد تا گمرک جمهوری اسلامی، بانک های عامل و شرکت بازرگانی دولتی همکاری لازم را با مباشرین ذخیره سازی با هدف استمرار این فعالیت ها ، کاهش هزینه ها و تعدیل مناسب قیمت ها در بازار داشته باشند.
پیشنهاد و اعلام امادگی برای تامین نیاز خریداران عمده بازار از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به بحث و گفت وگو گذاشته شد.
رعایت مشخصات کیفی برای گندم خوراکی به منظور ارتقا سطح کیفی آرد و نان جهت اختلاط ، تعیین تکلیف گندم های مشکوک به نوعی قارچ محصول سال زراعی 89-90 در برخی شهرستان ها از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران از جمله مصوبات نمایندگان ویژه رییس جمهوری در کارگروه تنظیم بازار بود.
نمایندگان ویژه رییس جمهوری در کارگروه تنظیم بازار مقرر کردند کمیته ملی تحقیق با عضویت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی ،  شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی، وزارت جهاد کشاورزی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی تشکیل و علل و ریشه های بروز پدیده آلودگی و راه کارهای پیشگیری آن را بررسی و نتایج حاصله را ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه ارایه نماید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد