بانک و بیمه

کمترین تسهیلات بانک ها در کردستان به بخش معدن بود

کمترین تسهیلات بانک ها در کردستان به بخش معدن بود
پایگاه خبری معدن نیوز - میزان منابع بانک های استان کردستان در ۶ ماهه نخست سال جاری معادل ۶۱ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۱ درصدی داشته است اما بخش معدن از این تسهیلات سهم قابل توجهی نداشت.
  بزرگنمايي:

سید کمال حسینی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید در سنندج گفت: میزان منابع بانک‌های استان در 6 ماهه نخست سال‌جاری معادل 61 هزار و 745 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 11 درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین منابع مربوط به بانک های ملی، ملت و کشاورزی بوده است، گفت: بیشترین منابع مربوط به سپرده های کوتاه مدت است بالغ بر 24 هزار و 508 میلیارد ریال معادل 29.7 درصد از کل سپرده ها می شود.

حسینی از رشد 30.1 درصدی میزان مصرف بانک های کردستان در شش ماهه نخست سالجاری خبر داد و اظهار داشت: میزان مصرف معادل 60 هزار و 985 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد خوبی برخوردار بوده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان خاطرنشان کرد: از لحاظ نوع سپرده بیشترین مصارف مربوط به بانک مسکن با 28 درصد و بانک کشاورزی و ملی نیز به ترتیب 19.2 درصد و 17.2 درصد است.

به گفته حسینی بیشترین مانده تسهیلات اعطایی به تفکیک بخش های اقتصادی مربوط به بخش ساختمان با 42.2 درصد و کمترین آن مربوط به بخش صنعت و معدن با 7.4 درصد بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مجموع مطالبات بانک ها نیز گریزی زد و گفت: نسبت کل مانده مطالبات به مانده مصارف در 6 ماهه نخست سالجاری معادل 7.3 درصد و در 6 ماهه سال 95 معادل 7.8 درصد بوده، به عبارتی مجموع مطالبات بانک ها نسبت به مصارف در 6 ماهه نخست سال 96 کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان همچنین به مقایسه سهم تولید ناخالص داخلی، اشتغال و تسهیلات بانکی به تفکیک بخش های اقتصادی استان پرداخت و گفت: سهم تولید ناخالص داخلی در بخش کشاورزی و صنعت و معدن و نیز خدمات و بازرگانی به ترتیب 25، 5.9 و 57.4 درصد است و سهم اشتغال این سه بخش نیز به ترتیب 27، 8.8 و 28.1 درصد بوده است.

حسینی سهم تسهیلات بانکی بخش کشاورزی را 16.9 درصد و بخش صنعت و معدن را 7.4 درصد و نیز بخش خدمات و بازرگانی را 23.5 درصد عنوان کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد