فولاد و آهن

مدیرعامل شرکت ملی فولاد :

موافقت شورای اقتصاد با فاینانس چینی طرحهای فولادی

موافقت شورای اقتصاد با فاینانس چینی طرحهای فولادی
خبرگزاری تخصصی معدن- مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران از اعلام فراخوان طرح شناسایی متقاضیان خرید هشت طرح فولادی خبر داد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران از اعلام فراخوان طرح شناسایی متقاضیان خرید هشت طرح فولادی خبر داد.
به گزارش معدن نیوز ؛ ‌اسرافیل احمدیه درباره آخرین وضعیت اجرای هشت طرح فولادی گفت: امیدواریم با استقبال از این فراخوان زمینه برای واگذاری هشت طرح فولادی به بخش خصوصی تا پایان سال جاری فراهم شود.
او با اشاره به این‌که بانک سپه در زمانی متقاضی خرید طرحهای فولادی بود، عنوان کرد: البته نمی‌توانم الان بگویم که این بانک به دلیل دولتی بودن از خرید طرحهای فولادی منصرف شده است. به هر حال اگر این بانک هم قانون را رعایت کند، می‌تواند در مزایده فروش طرحهای فولادی شرکت کند.
احمدیه در پاسخ به این سوال که فاینانس چینی طرحهای فولادی به کجا رسید؟ ‌گفت: شورای اقتصاد موافقت خود را با فاینانس چینی هشت طرح فولادی اعلام کرده است. البته چینی‌ها خیلی شفاف عمل نمی‌کنند، اما در صورت قطعی شدن استفاده از فاینانس چینی دیگر نیازی به منابع دیگر برای اجرای پروژه هشت طرح فولادی نخواهیم بود.
به گفته وی شرکت ملی فولاد درخواست حدود 2.3 میلیارد دلار منابع مالی را برای ادامه اجرای هشت طرح فولادی کرده است.
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران همچنین با تکذیب اخباری مبنی بر توقف اجرای هشت طرح فولادی اظهار کرد: ‌البته تامین منابع مالی اجرای این طرحها با مشکلاتی مواجه است، ولی امیدواریم این مشکلات با تمهیدات در نظر گرفته شده حل شود.
به گفته احمدیه پیشرفت فیزیکی واحدهای احیا و فولادسازی در هشت طرح فولادی با یکدیگر متفاوت بوده و بیشترین پیشرفت مربوط به طرح فولاد چهارمحال و بختیاری به میزان حدود 47 درصد است. همچنین پیشرفت فیزیکی واحدهای احیا به طور متوسط 70 درصد است.
هشت طرح فولادی هر یک با ظرفیت تولید 800 هزار تا یک میلیون تن فولاد در نی‌ریز، قائنات، بافق، بافت، میانه، سفید‌دشت، سبز‌وار و شادگان در حال اجرا هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد