فولاد و آهن

بازار بیلت سی آی اس

بازار بیلت سی آی اس
خبرگزاری تخصصی معدن- بیلت صادراتی سی آی اس همچنان با محدودیت عرضه روبروست. در بنادر دریای سیاه و خزر هنوز عرضه کم است و این هفته به خاور دور عرضه نشده است.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- بیلت صادراتی سی آی اس همچنان با محدودیت عرضه روبروست. در بنادر دریای سیاه و خزر هنوز عرضه کم است و این هفته به خاور دور عرضه نشده است.
به گزارش معدن نیوز ؛ فعالان بازار انتظار دارند به دنبال افزایش فعالیت بازار پس از ماه رمضان و تعطیلات تابستانی اروپا، قیمت ها تا اواسط سپتامبر افزایش یابد و تا آن زمان قیمت 680 تا 690 دلار فوب است. ولی اگر عرضه کننده ها به این محدودیت عرضه ادامه دهند شرایط تغییر می کند. در حال حاضر هنوز نوردکاران در تعطیلات هستند و اغلب تجار خریدارند ولی  حاضر به معامله در 680 دلار فوب نیستند و تا 15 دلار ارزان تر درخواست می دهند.
خریداران ترک علی رغم تعطیلات، خرید از بازار واردات را آغاز نمودند. تقاضای خوب مقاطع و کمبود موجودی، تقاضای بیلت را بالا برده است. ترکیه بیلت سی آی اس را 680 دلار فوب خریده است.
در این بین در حوزه دریای خزر کمبود بیلت سی آی اس شدیدتر شده و عرضه کننده ها به بازار داخلی خود رفته اند. قزاقستان بیلت سایز 150 میلیمتر تولید سپتامبر را 680 دلار سی پی تی ( 690 دلار فوب  اوکتاو) پیشنهاد داده و سایز 125 میلیمتر 697 دلار فوب است.
البته چون عرضه کم است این کارخانه عجله ای در فروش ندارد و منتظر افزایش قیمت در سپتامبر است. این هفته در خاور دور بیلت روسیه عرضه نمی شود کارخانه اوراز دو هفته ای است از بازار خارج شده است. نیمه اول آگوست بیلت روسیه 675 تا 685 دلار سی اند اف معامله شد که معادل 650 تا 660 دلار فوب است.
تولید کنندگان روسیه و اوکراین با تداوم تعمیرات تابستانی خطوط تولید، صادرات بیلت خود را به شدت کاهش داده اند. کل صادرات بیلت روسیه و اوکراین از ماه ژوئن به 600 هزار تن در ماه رسید در حالی که در نیمه اول سال هر ماه 700 تا 900 هزار تن بیلت در بازار صادرات عرضه می شد. کاهش عرضه بیلت به تولید کننده ها اجازه داد قیمت های جولای تا آگوست را به تدریج بالا ببرند.
این ماه حجم صادرات این دو کشور 600 هزار تن خواهد بود که نزدیک به آمار جولای است. کارخانه های روس عرضه صادراتی را کاهش می دهند ولی اوکراین عرضه را بالا می برد.
در ماه آگوست فولادسازان اوکراینی 380 تا 430 هزار تن بیلت تولید و صادر می کنند در حالی که ماه جولای 320 هزار تن بوده است. ولی روس ها تولید را کاهش داده اند که تعمیرات و تعطیلی های ناخواسته تولید را کاهش داده است. انتظار می رود روسیه 160 تا 190 هزار تن بیلت برای صادرات آگوست تخصیص داده باشد در حالی که ماه قبل 255 تا 260 هزار تن بوده است.
قابل ذکر است در 7 ماه نخست سال جاری تولید بیلت روسیه و اوکراین برای صادرات نسبت به سال قبل 25 درصد افت داشته و به1/5 میلیون تن رسید. صادرات روسیه با 32 درصد افت به 4/2 میلیون تن و اوکراین با 20 درصد افت به 7/2 میلیون تن رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد