سنگ و فلز گرانبها

تاثیر شگرف صنعت فیروزه در اقتصاد منطقه مشهد و نیشابور

تاثیر شگرف صنعت فیروزه در اقتصاد منطقه مشهد و نیشابور
پایگاه خبری معدن نیوز- صنعت فیروزه به جهت اشتغال زایی بالا یکی از شاهرگ‌های اقتصادی منطقه است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حامد فضلیانی، دبیر اجرایی همایش «فیروزه، صنعت و فرهنگ» گفت: صنعت فیروزه هم اکنون با بیش از 20 هزار نفر اشتغال مستقیم تنها در سه شهرستان فیروزه، نیشابور و مشهد، در زمینه‌های مختلف همانند اکتشاف و استخراج، تراش و جواهرسازی، تجارت و فروش یکی از شاهرگ‌های اقتصادی منطقه است.

فضلیانی با بیان این مطلب اظهار کرد: سابقه تاریخی و پیشینه فرهنگی این جواهر بی نظیر یکی از جنبه‌های جدایی ناپذیر صنعت فیروزه است، معدن فیروزه با حدود 7 هزار سال سابقه تاریخی اثبات شده، تاثیر شگرفی بر فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی داشته است و البته توجه به این واقعیت خالی از لطف نخواهد بود که این معدن در تمام 7 هزار سال همواره فعال و در حال بهره‌برداری بوده و به همین استناد می‌توان آن را قدیمی‌ترین معدن فعال جهان نامید.

 وی اظهار کرد: در دنیای امروز هر صنعتی نیازمند بروزرسانی، توسعه علمی و گسترش تکنولوژی است و همین نکته نقطه شروع برگزاری این همایش بود.

 فضلیانی گفت: در طول این مدت بالغ بر 4 هزار نفر ساعت، کار کارشناسی و اجرایی در ستاد برگزاری و کمیته‌های اجرایی همایش انجام شد.

 دبیر اجرایی همایش «فیروزه، صنعت و فرهنگ» عنوان کرد: امیدواریم این همایش زمینه ساز پیشرفت‌های علمی، توسعه و بروزرسانی روش‌های اکتشاف، استخراج، تراش و جواهرسازی فیروزه، بروز رسانی و تعریف روش‌های مناسب، کیفیت سنجی و شناسنامه دار کردن فیروزه و در نهایت حرکت به سمت برندسازی، بازاریابی و توسعه بازار صادراتی فیروزه شود.


   shortlink:  
اخبار مرتبط
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد