اخبار استان ها

مدیرعامل فولاد مبارکه مطرح کرد:

توسعه حمل و نقل در دو شهرستان مبارکه و لنجان ضرورت دارد

توسعه حمل و نقل در دو شهرستان مبارکه و لنجان ضرورت دارد
پایگاه خبری معدن نیوز- با وجود آنکه جاده‌های خوبی در اطراف دو شهرستان لنجان و مبارکه وجود دارد، اما برای حمل حدود ۱۰ میلیون تن محصولات فولادی و نزدیک ۲۰ میلیون تن مواد اولیه طبیعتاً جوابگو نیست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اتصال مجتمع فولاد سبا به شبکه ریلی کشور، گفت: فولاد سبا برای دریافت حدود 2.5 میلیون تن مواد از معادن به شبکه ریلی کشور متصل شد.

بهرام سبحانی اظهار داشت: با توجه به استقرار فولاد مبارکه در شهرستان مبارکه و مجتمع فولاد سبا در منطقه لنجان، توسعه حمل و نقل در این دو شهرستان ضرورت داشت.

 وی افزود: جاده‌های خوبی در اطراف این دو شهرستان وجود دارد، اما برای حمل حدود 10 میلیون تن محصولات فولادی و نزدیک 20 میلیون تن مواد اولیه به این کارخانه‌ها طبیعتاً جاده‌ها جوابگو نیستند.

 مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از افتتاح و بهره برداری کنارگذر غربی به عنوان مسیری کارآمد برای تسهیل حمل و نقل بار و سفر به شمال، تهران و سایر استان‌های کشور یاد کرد و گفت: چون بخشی از این مسیر با تأسیسات و اراضی فولاد مبارکه در منطقه کرکوند تلاقی می‌یافت، علی‌رغم همه مشکلات موجود، فولاد مبارکه تصمیم گرفت برای به بهره برداری رساندن فاز سوم کنارگذر غربی، زمین‌های موردنظر را آزاد کند و در اختیار پیمانکار اداره راه قرار دهد.

 وی با ابراز خرسندی از اینکه فولاد مبارکه در راستای همگرایی هرچه بیشتر با جامعه و مسئولیت‌های اجتماعی خود توانست به تکمیل این کنارگذر کمک کند، از وزارت راه و سرمایه گذار پروژه قدردانی و خاطرنشان کرد: این یک پروژه ملی بود که با همت همه دستگاه‌های ذی‌ربط به بار نشست.

 سبحانی با اشاره به سرمایه گذاری فولاد مبارکه در احداث ایستگاه راه آهن ریز گفت: با توجه به اهمیت مواد اولیه برای کارخانه‌های فولادسازی، ضرورت داشت فولاد سبا برای دریافت حدود 2.5 میلیون تن مواد از معادن به شبکه ریلی کشور متصل شود.

 وی با تأکید بر اینکه با استفاده از خطوط ریلی، مزیت‌های صرفه جویی در مصرف انرژی، ایمنی حمل مسافر و بار و کاهش هزینه‌ها حاصل می‌شود، افزود: اتصال مجتمع فولاد سبا از طریق راه آهن و ایستگاه ریز که با سرمایه گذاری فولاد مبارکه انجام شد، شرایطی فراهم می‌کند تا علاوه بر حمل بار فولاد سبا، بتوان از این ایستگاه برای جابه جایی مسافران قطارهای مسافربری نیز استفاده کرد که این امر می‌تواند از بار ترافیکی جاده‌ای بکاهد و مسافران با ایمنی بیشتری سفر کنند.

 مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به میزان سرمایه گذاری فولاد مبارکه برای احداث ایستگاه ریز گفت: فولادمبارکه در این راستا حدود 93 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد که تقریباً 44 میلیارد تومان آن برای ایستگاه ریز و حدود 49 میلیارد تومان دیگر آن نیز برای اتصال مجتمع فولاد سبا به شبکه ریلی هزینه شد.

 وی تصریح کرد: درست است که احداث این پروژه‌ها هزینه‌هایی از قبیل واگذاری بخشی از زمین‌های تحت تملک فولادمبارکه و سرمایه گذاری این شرکت را در برداشته است، اما فولاد مبارکه خوشحال است که با این اقدامات به مردم شریف ایران و جامعه خدمت کرده است و این بزرگترین دستاورد فولاد مبارکه از اجرایی شدن این پروژه است.

 سبحانی خاطرنشان کرد: در این پروژه هم رضایت مردم و هم منافع صنعت کشور دیده شد که از هر جهت قابل قدردانی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد