اکتشاف و ماشین آلات

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد :

حمایت مجلس از تشکیل کنسرسیوم مشترک برای اکتشاف معادن

حمایت مجلس از تشکیل کنسرسیوم مشترک برای اکتشاف معادن
خبرگزاری تخصصی معدن- مجلس از تشکیل کنسرسیوم مشترک برای سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف معادن حمایت می کند.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- مجلس از تشکیل کنسرسیوم مشترک برای سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف معادن حمایت می کند.
به گزارش معدن نیوز به نقل از پایگاه خبری شرکت ملی مس ایران (مس پرس)؛ حمیدرضا فولادگر با بیان این مطلب و تاکید بر اینکه تشکیل کنسرسیوم مشترک درحوزه اکتشاف معادن یکی از مواردی است که قانونگذار در اصل 44 قانون اساسی به آن اشاره کرده ، گفت : با رعایت این اصل بخش خصوصی می تواند در حوزه اکتشاف معادن حضور بیشتری داشته باشد.
وی افزود : علاوه بر این با تصویب اصلاحیه قانون معادن نیز مسیر برای سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی درحوزه معادن هموار می شود و با سیاست گذاری هایی که دولت در شورای عالی معادن انجام می دهد فعالین این بخش می توانند علاوه بر بهره برداری در پروسه اکتشاف نیز نقش آفرینی کنند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد:البته با توجه به عمومی بودن مالکیت معادن نمی توان آنها را کاملا به بخش خصوصی واگذار کرد.
وی تاکید کرد : بخش خصوصی تنها می تواند با تشکیل یک کنسرسیوم مشترک با شرکت های داخلی و یا خارجی در روند اکتشاف و بهره برداری از معادن وارد عمل شود.
به گفته فولادگر دولت در نقش ناظر و هدایت گر و بخش خصوصی  به عنوان مجری به فعالیت های حوزه معادن ورود پیدا می کنند.
وی ادامه داد: در معادن بزرگ 20 درصد از پروسه اکتشاف در حیطه اختیارات دولت باقی می ماند اما در معادن کوچک ،بخش خصوصی می تواند 100درصد فعالیت ها را انجام دهد.
این عضو کمیسیون اصل 44 قانون اساسی با طرح این موضوع که ورود سرمایه گذاران خارجی در راستای حمایت از سرمایه گذاری کشورهای دیگر قابل پیگیری است، متذکر شد : سرمایه گذاران خارجی که در قالب تشکیل کنسرسیوم مشترک با طرف ایرانی وارد حوزه اکتشاف معادن می شود، باید در قالب سهام 49درصدی در این بخش به فعالیت بپردازند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد