بورس

شاخص بورس در هفته ای که گذشت کاهش بود

شاخص بورس در هفته ای که گذشت کاهش بود
پایگاه خبری معدن نیوز - در بورس تهران و در هفته جاری ۸۱ هزار خریدار در ۲۸۸ هزار دفعه، معاملات خود را به سرانجام رساندند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز شاخص کل این بازار بر روی رقم 84 هزار و 744 واحد ایستاد و نسبت به هفته گذشته 685 واحد افت داشت.

باقری، کارگزار بورس گفت: این هفته بازار سرمایه با کاهش قیمت‌ها و فشار فروش مواجه بود و در اکثر صنایع اصلاح قیمتی داشتیم که به حداقل‌های تکنیکال خود رسید.

کاهش کارمزد شرکت بورس، فرابورس، سازمان بورس و کارگزاران باهدف کاهش هزینه معاملات و افزایش نقدشوندگی سهام در این هفته به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شد.

روح بخش، کارشناس بورس گفت: نرخ کارمزد شرکت بورس و فرابورس 20 درصد، سازمان بورس 25 درصد و کارگزاران 5 درصد کاهش یافت.

در شرایطی که بازار سرمایه دچار کمبود نقدینگی است، روند عرضه‌های اولیه که مشکلی جدی برای بازار است در هفته جاری همچنان ادامه داشت.

احمدی، کارگزار بورس در این باره اظهار داشت: در عرضه‌های اولیه به شدت بازار تحت تاثیر قرار می‌گیرد، چون بعضا کارشناسی کافی از شرکت‌ها و شرایط حاکم بر بازار صورت نگرفته است و این امر باعث خروج نقدینگی از بازار سرمایه می‌شود .

بازار ارز به عنوان بازار موازی با بازار سرمایه، این هفته با تلاطماتی همراه بود، اما آیا این تلاطمات تاثیری در بازار سرمایه داشت؟

مولایی، کارگزار بورس گفت: بازار سرمایه نسبت به نوسانات لحظه ای و کوتاه مدت دلار ایزوله شده و عکس العمل خاصی نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: اگر این نوسانات مدت دار باشد ممکن است بازار عکس العمل نشان دهد ولی در این هفته هیچ عکس العمل خاصی به تلاطمات دلار نداشت.

بازار سرمایه که با رفتار هیجانی سهامداران در این هفته رو به رو بود با روندی نزولی به پایان رسید .

کارشناسان بازار سرمایه به سهامداران توصیه می‌کنند به شایعات و اخبار غیراقتصادی توجه نکنند و هیجانی رفتار نکنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد