اقتصاد و صنعت

مدیر کل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد؛

صادرات ۲۲ میلیارد دلاری فرآورده‌های صنعتی و معدنی

صادرات ۲۲ میلیارد دلاری فرآورده‌های صنعتی و معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز - کمالی اردکانی گفت: صادرات کالا‌های صنعتی و معدنی در هشت ماهه سال جاری به رقمی بیش از ۲۲ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مسعود کمالی اردکانی مدیر کل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: صادرات کالاهای صنعتی و معدنی شامل محصولات پتروشیمی (به غیر از میعانات گازی) در هشت ماهه سال جاری به رقمی بیش از 22 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی رشد 23 درصدی را نشان می‌دهد.
وی افزود: در این مدت در گروه محصولات پتروشیمیایی، محصولات پتروشیمی با 10.3 میلیارد دلار و 32 درصد رشد، محصولات پایه نفتی شامل قیر و روغن‌های صنعتی با 1.8 میلیارد دلار و 14 درصد رشد و محصولات شیمیایی و پلیمری نیز با حدود 1.4 میلیارد دلار صادرات، 40 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده اند.
کمالی اردکانی در خصوص صادرات کالا‌های گروه معدن گفت: مواد معدنی و صنایع فلزی شامل سنگ آهن، فولاد، فلزات رنگین و لوله و پروفیل با 4.4 میلیارد دلار صادرات، بیش از 9 درصد رشد داشته و همچنین صادرات صنایع غیر فلزی شامل سیمان، کاشی، سنگ‌های تزئینی و دیگر اقلام این گروه نیز با 1.4 میلیارد دلار صادرات، رشد 16 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهند.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی، ضمن اشاره به رشد صادرات محصولات لوازم خانگی اظهار کرد: صادرات لوازم خانگی انرژی بر و غیر انرژی بر به ارزش 360 میلیون دلار با 22 درصد رشد همراه بوده است.
بازارهای اصلی محصولات صنعتی عمدتاً کشورهای همسایه و به خصوص کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد