آلومینیوم و مس

تعلیق عملیات معدنکاری در معدن مس Mowana در جنوب آفریقا

تعلیق عملیات معدنکاری در معدن مس Mowana در جنوب آفریقا
پایگاه خبری معدن نیوز - معدن موانا (Mowana) تنها معدن مس عملیاتی بوتسوانا (Botswana) در جنوب آفریقا، روز سه شنبه گفت که عملیاتهایش را به خاطر محدودیتهای سرمایه کاری به حال تعلیق درآورده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این محدودیتها باعث شده تا شرکت نتواند دستمزدهای کارکنان و عرضه کنندگان مواد مورد نیاز خود را بپردازد. موانا یک تسهیلات سرمایه گذاری 4 میلیون دلاری مشروط از شرکت مواد معدنی و انرژی فوجاکس در اختیار داشت که یک میلیون دلار آن را برداشت کرده است.

با وجود این، چنانکه در بیانیه قبلی این شرکت معدنکاری گفته شده، موانا و فوجاکس زمانی که موانا قصد داشته باقیمانده این تسهیلات را برداشت کند نتوانستند بر سر وثیقه به توافق برسند.

مدیر عامل موانا، دومینیک دوهرتی، گفت،"ما به این نتیجه رسیدیم تنها راه منصفانه این است، طی مدتی که در جستجوی راههای دیگری برای تأمین وجوه مالی مورد نیاز هستیم عملیاتهایمان را معلق کنیم. امیدواریم که به زودی از این تنگنا بیرون بیاییم و عملیاتها را از سر بگیریم."

60 درصد از سهام معدن موانا، که از ظرفیت تولیدی برابر با 12 هزار تن مس در سال برخوردار است، به شرکت کرِیدل آرک، واقع در فهرست فرعی بورس فلزات لندن، تعلق دارد.

این معدن که در سال 2015 وارد عملیات تصفیه شده و تعطیل شده بود در 2017 توسط کریدل آرک بازگشایی شد. در اکتبر 2018، موانا بر خلاف پیش بینی اولیه و برنامه ریزی تولید 392 تنی، 140 تن مس تولید کرد که علت این کاهش به وقفه های عملیاتی باز می گشت.

بوستوانا، بزرگترین تولید کننده الماس آفریقا، پس از آنکه دولت با تصاحب شرکت مس بوستوانا این شرکت را در 2016 وارد عملیات تصفیه کرد و حدود 5 هزار کارگر را از کار برکنار کرد، موانا را به عنوان تنها تولید کننده مس در اختیار دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد