طلا و نقره

معاون معدن سازمان صمت همدان خبر داد:

کشف نخستین معدن و ذخیره طلا در استان همدان

کشف نخستین معدن و ذخیره طلا در استان همدان
پایگاه خبری معدن نیوز - معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه هیچ معدن طلایی در همدان وجود نداشته است، از اکتشاف نخستین معدن طلا در این استان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمد خاکی با بیان اینکه این معدن هنوز در مرحله طرح اکتشافی است، اظهار کرد: وجود عناصر باارزش مشخص شده اما هنوز ذخیره این معدن و عیار طلای موجود در آن مشخص نیست که این موضوع توسط شرکت دولتی "ایمیدرو" آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا کنون هیچ معدن طلایی در همدان کشف نشده بود و این معدن نخستین معدن طلای استان همدان محسوب می‌شود که در روستای عشوند شهرستان نهاوند کشف شده است.

خاکی با اشاره به وجود معادن سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در همدان، بیان کرد: در زمینه سنگ‌های نیمه‌قیمتی هنوز کار نشده اما پتانسیل آن در استان وجود دارد و اگر متقاضی سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد استقبال خواهیم کرد.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: 2 معدن رز کوارتز و یاقوت در استان همدان توسط شرکت پرشین یاقوت کشف شده و به بهره‌برداری می‌رسد که ذخایر آن بین 200 تا 300 تن است.

وی با اشاره به اینکه معدن یاقوت به علت تجهیز فعلا تعطیل است، گفت: معدن رز کوارتز به علت مشکلاتی که برای روستائیان داشت تابستان امسال به دستور استاندار تعطیل شد و پیگیر هستیم تا راهکاری برای فعالیت دوباره آن پیدا کنیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد